Tips på knäskydd/armbågsskydd.

gurring

Medlem
Jag kör på basic set'et ... Det är gött som fan med att dom är drag on eller vad man nu ska kalla det så jag behöver aldrig använda strapsen vilket gör att dom sitter gött. Har dock inte provat att vurpa direkt med dom än men fungerar helt klart att åka med dom.
Enda nackdelen med massa skydd när det är bra väder är ju att det blir så fruktansvärt svettigt men det får man väl ta :/

Jo det blir ju tyvärr väldigt varmt :P men det är nog svårt att hitta några utan det problemet! =) tack för ditt svar!

TSG force III (3)
Storlek Large för normalvuxna
Storlek XLarge för bitiga män med massa muskler.

Grymt sköna och grymt bra för att skydda hela knäskålen och kan ha i flera år.
Inte som skräp "Sportaffären inlines skydd 55kr"

Kanske lite sent nu, men ah. Mitt tips är: Köp INTE Force III, och köp inte 187 Killer Pads Pro! De sticker ut typ 2 meter från knäna, sjukt oskönt. Man tar emot smällar bra, men man glider inte lika stabilt på dem. (Jag använde 182KP Pro förut, störde mig sjukt mycket på det. Dessutom tar de jättemycket plats i väskan)

Jag kör med knäskydd 187 Killer Pads Fly, riktigt nöjd med dem, funkar hur bra som helst. Armbågsskydd kör jag några ProTec, vet inte vad de heter, köpte på Daddies boardshop.

TSG All Terrain liknar 182 Killer Pads Fly, tycker de sitter skönare än basic setet med kardborre både över och under kåpan.

Tillbaka
Topp