Stance, problem med tyngd på framfoten.

Empz

Ny medlem
Tjena!

Har nu testat nya brädan ett par dagar, och vad jag har märkt är att jag ibland (ganska ofta) har ganska mycket problem med att hålla vikten på framfoten när jag åker nerför pisten. Så det blir lätt att jag lutar vikten på bakfoten och får istället svänga på något konstigt vis med framfoten.

Är det någon av er som har haft samma problem?
Jag är lite osäker på vad det kan vara, om det är mina grader på bindningarna som är fel eller vad det nu kan vara?
Har aldrig känt detta innan, så därför söker jag tips :D

Har stancen centrerad i mitten och graderna är ungefär -9/-6.

Tack på förhand!

Du har ju ganska små vinklar så du skulle ju kunna prova att öka dom lite om det känns bra.
Kan ju också vara att man måste bli van vid nya brädan.

Senast ändrad:
Mjoo det stämmer!
Allting kändes riktigt bra första dagen jag åkte, men efter det har det känts riktigt skumt!
Antar att jag får ta fram skruvmejseln och testa helt enkelt!
Ville mest veta om någon hade känt samma känsla och isåfall hur dom löste det!

Tack för svar! uppskattas mycket! :)

Jag hoppas du menar +9 dvs foten vinklat framat och -6 bakfoten bakat...
Prova med nagon mer pistvänlig vinkel ... men det far nagon annan säga vad det skulle vara...

Ja förlåt haha, menade såklart +9!
Åker 50% pist och 50% park, är fortfarande ganska ny inom parkområdet men gillar att leka rundor i både pist och park.
Men mer vinkel på stancen kanske kan hjälpa då?
Har aldrig tänkt på det här med vinklar innan jag köpte min bräda, har hyrt bräda i dom 7 åren jag har åkt, så då hare varit att köra med det dom har ställt in.
Antar att mina frågor är ganska dumma haha, men tack för att ni svarar :)

Jag själv lägger ner sjukt för mkt skruvmejsel och tanketid pa stancen... värt att tänka pa och fundera iof...och som snöflingan skrev kanske prova öka lite... kanske prova +15 fram med -15/-12/-9/-6 bak ... eller +12/-12... eller t.o.m. +18 fram... tänk ocksa pa att det inte känns fel i benen/leder osv -skaderisk. samt bredden...utgangsbredd axelbrett men smacka pa fetare ifall du vill ha stabilitet i parken...

Testade att ändra vinklarna, kör med 14/-9 nu ungefär och det ändrade känslan helt!
Nu känns det grymt skönt istället!
Antar att ni inte bryr er om det egentligen haha, men om någon skulle ha samma problem så testa att ändra vinklarna, det hjälpte mig enormt i alla fall!

Peace!

Tillbaka
Topp