MnO sa:
Skidtest i Lindvallen är ju helt meningslöst. Det lutar alldeles för lite. Lite soft pistat i Gustav och allt går bra...
Likaså tycker jag att det är magstarkt att ta betalt av utställarna på skidtestet. Det är ju trots allt de som ser till att det kommer folk och alla som är där köper liftkort, hyr stugor, bor på hotell och köper Mamma Scan på Ica tack vare att vi vet att det finns intressanta grejor att testa. Det är ju inte direkt knökat andra helger i december innan jul... Så Sportforum borde kunna göra någon deal med Skistart istället tycker jag.
Ett skidtest med ett Intersportsortiment från de fem största tillverkarna... jojo, kul. För Lasse Sportlov med fru Kerstin möjligen.
Gustavbacken funkar helt ok att ha skidtest tycker nog fler än jag. Bland annat SS och Sveriges ledande leverantörer av skidutrustning. Kan man spekulera i en skidas egenskaper via mått man läst på internet och handflexat i butiken så duger nog Lindvallens backar att testa lite.
SS tar inte bara betalt för skidtestet, det är en avgift för varumärken/leverantörer som väljer att gå med i Svensk Sportforum. Det ingår mycket mer som mässavgifter, administrativ support osv.
Klart dom gjort en deal med Skistar, målet är att effektivisera skidtesterna och spara resurser. Trots allt så ligger skidtesterna i en mycket stressig period för många leverantörer. Ett skidtest i Sälen gör det lite lättare att hinna med allt.
Men om ni har åsikter så se till att framföra dom till SS då det givetvis är superviktigt för att säkerställa att skidtesterna passar både leverantörer och besökare. Dom har en FB sida som borde funka.