Freeride - buggrapporter

johan
Online 2812 inlägg
johan 2812 inlägg 4 år sedan

Här får ni gärna lämna buggrapporter på nya sajten, så försöker jag fixa det!

Svar

mattiaswij
17 inlägg
mattiaswij 17 inlägg 4 år sedan

Ingen bugg, jag trodde bara att jag var inne på fel sajt när den ändrade sig samtidigt som jag var inne. Första sidan såg ut som vanligt men när jag klickade mig framåt pågick metamorfosen.

Nya utseendet ser bra ut!

/Mattias

HeLium
214 inlägg
HeLium 214 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad HeLium (4 år sedan)

Stort tack för nytt utseende! Tjusigt!

Inte så mycket av buggrapport som en layaoutfråga - Forumet ser ut som ett excelblad! Jag vill inte bli påmind om jobbet när jag slösurfar på, öh, jobbet... wink

Jag upplever det som att det inte är lika lätt att få överblick som tidigare. Kanske ett så simpeltgrepp som olika bakgrundsfärg på varannan rad förenklar?

Fel fel fel fel fel.... den här ska bort! Citera
johan
Online 2812 inlägg

mattiaswij skrev:

Ingen bugg, jag trodde bara att jag var inne på fel sajt när den ändrade sig samtidigt som jag var inne. Första sidan såg ut som vanligt men när jag klickade mig framåt pågick metamorfosen.

Nya utseendet ser bra ut!

/Mattias

Tack! superkul att höra! Snart kommer en artikel ut på framsidan som berättar lite om ändringarna.

Vattendroppe
Online 2852 inlägg
Vattendroppe 2852 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Vattendroppe (4 år sedan)

Riktigt snyggt nytt utseende måste jag säga! Tre saker på rak arm (inte buggar, mer designkommentarer):

* Jag tycker den nya "bakgrundsbilden" (med en skidåkare till höger och en fransk (?) stiliserad karta till vänster) är något sämre än den förra. Den är helt enkelt inte tillräckligt anonym för min smak och tar uppmärksamhet från det riktiga innehållet. Framförallt tycker jag det är "vänsterdelen" av bilden (med skidåkaren) som stör, även om det är en bra bild wink

* Jag saknar matrisen i köp och sälj där man enkelt kunde klicka in sig på rätt kategori utan att använda drop-down-menyerna!

* Jag tycker det är svårare att se gränsen mellan inlägg i forumet, det blir inte lika lättöverskådligt var ett inlägg börjar och var nästa slutar, vilket är irriterande om man har några inlägg att läsa igenom i en tråd.

I övrigt gillar jag det nya utseendet bättre, känns som att det finns större möjligheter att göra något som ser bra ut och är lättöverskådligt med den nya layouten! smile Nya framsidan är kungligt bra! Nya profilsidorna ser också mycket bättre ut, tror det kommer leda till att fler använder freeride mer åt "facebookhållet".

www.randoscando.com/ Citera
Jugga72
58 inlägg
Jugga72 58 inlägg 4 år sedan

Saknar Markera alla inlägg lästa, och jag fick upp inlägg som var lästa i Nya inlägg

linkan_110
378 inlägg
linkan_110 378 inlägg 4 år sedan

kan tycka färgen på texten på forum/köposälj osv kan vara lite ljusare, nu smälter den ihop lite med bakgrunden (bruna träimitationen) !

annars ser de väldigt proffsigt ut ! kan kanske hålla med Helium med att ljust textdelen på forumet kanske inte har lika mycket layout/flashighet jämtemot resten. Men tycker de funkar bra ändå !

www.mattiaslindqvist.com Citera
Heddious
1729 inlägg
Heddious 1729 inlägg 4 år sedan

HeLium skrev:

Jag upplever det som att det inte är lika lätt att få överblick som tidigare. Kanske ett så simpeltgrepp som olika bakgrundsfärg på varannan rad förenklar?

Bra idé. Kan väl vara en lösning på en av Vattendroppes synpunkter också. Eller vad tror du, Johan?

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
flerkz-thecalle
406 inlägg
flerkz-thecalle 406 inlägg 4 år sedan

Stiligt med ny design! smile

FLRX Citera
Vattendroppe
Online 2852 inlägg
Vattendroppe 2852 inlägg 4 år sedan

Heddious skrev:

Bra idé. Kan väl vara en lösning på en av Vattendroppes synpunkter också. Eller vad tror du, Johan?

Jag tycker det låter som en ypperlig lösning på mitt problem med forumet!

MarkusO
1011 inlägg
MarkusO 1011 inlägg 4 år sedan

Trådlistan i orange..? Är det bra..?

- Hel och ren? - Citera
LawndartGustav
1047 inlägg
LawndartGustav 1047 inlägg 4 år sedan

Jag såg inte nya inlägg på förstasidan, går det att ställa in eller har jag missat något?

Åk mer jobba mindre! Citera
johan
Online 2812 inlägg

LawndartGustav skrev:

Jag såg inte nya inlägg på förstasidan, går det att ställa in eller har jag missat något?

Forumrutan har flyttat till högerkolumnen.

LawndartGustav
1047 inlägg
LawndartGustav 1047 inlägg 4 år sedan

hittade, tack för snabbt svar även om jag är lite seg wink

Åk mer jobba mindre! Citera
Heddious
1729 inlägg

MarkusO skrev:

Trådlistan i orange..? Är det bra..?

vad har du emot orange? wink

Hasse_Lindborg
2876 inlägg
Hasse_Lindborg 2876 inlägg 4 år sedan

Enig med MArkusO. Orange och vitt är inte bäst för färgblindhet..

Heddious
1729 inlägg

Hasse_Lindborg skrev:

Enig med MArkusO. Orange och vitt är inte bäst för färgblindhet..

Aaha. så långt tänkte inte jag. Jag bara *dissa inte min favoritfärg*.
(Sjukt oinsatt i hur färgblindhet brukar te sig, ursäkta.)

Hasse_Lindborg
2876 inlägg

Johan ser inte kommentarerna. Ser att du har kommenterat en artikel men ser inte din kommentar.

johan
Online 2812 inlägg

Hasse_Lindborg skrev:

Johan ser inte kommentarerna. Ser att du har kommenterat en artikel men ser inte din kommentar.

Ahh Det vara bara en testkommentar som jag snabbt tog bort. Syns det fortfarande under senaste aktiviter att jag ska ha skrivit en kommentar?

Hasse_Lindborg
2876 inlägg

johan skrev:

Hasse_Lindborg skrev:

Ahh Det vara bara en testkommentar som jag snabbt tog bort. Syns det fortfarande under senaste aktiviter att jag ska ha skrivit en kommentar?

Nope

Heddious
1729 inlägg

Vattendroppe skrev:

Riktigt snyggt nytt utseende måste jag säga! Tre saker på rak arm (inte buggar, mer designkommentarer):

* Jag tycker den nya "bakgrundsbilden" (med en skidåkare till höger och en fransk (?) stiliserad karta till vänster) är något sämre än den förra. Den är helt enkelt inte tillräckligt anonym för min smak och tar uppmärksamhet från det riktiga innehållet. Framförallt tycker jag det är "vänsterdelen" av bilden (med skidåkaren) som stör, även om det är en bra bild wink

Skulle den störa mindre om man behöll den men ändrade den så att den går helt i samma blåtoner som kartan på högersidan? Dvs inget grönt och brunt som kan störa ögat? Bara finurlade lite..

Vattendroppe
Online 2852 inlägg

Heddious skrev:

Skulle den störa mindre om man behöll den men ändrade den så att den går helt i samma blåtoner som kartan på högersidan? Dvs inget grönt och brunt som kan störa ögat? Bara finurlade lite..

Jag ska inte svära på det med, men det är mycket möjligt. Generellt sett tycker jag att bakgrunsbilder ska vara väldigt anonyma, det jag funderar på är om det blir för mycket detalj i bilden med skidåkaren.

Men jag är ingen grafisk designer heller, så jag vet inte så väl vad som kan tänkas fungera bättre tongue

Ake_Astrom
289 inlägg
Ake_Astrom 289 inlägg 4 år sedan

Om det är en bugg vet jag inte men jag saknar möjligheten att kunna filtrera på filmlängd.

//Åke

Tomtefar
280 inlägg
Tomtefar 280 inlägg 4 år sedan

title-taggen är lite konstig
" - Freeride" på startsidan och
"Freeride - buggrapporter - Freeride" på denna sida

Sen finns här en massa grejor, men det struntas det kanske i?
http://validator.w3.org/check?uri=http% … ne&group=0

Primary
221 inlägg
Primary 221 inlägg 4 år sedan

ingen bug men kanske kan vara en grej man kan lägga in!

"Citera flera", nu kan man ju endast citera en person i ett inlägg, men denna funktion möjliggör att kunna svara på flera personer i ett och samma inlägg. Vet att Sweclockers forumet har den funktionen om ni vill kolla lite hur den funkar!

Hasse_Lindborg
2876 inlägg

Lite irriterande är ju att "huvud" ämnet inte längre ligger kvar på tex sida 3 utan bara på 1 sidan..

Heddious
1729 inlägg

Hasse, om du menar i forumet så finns det en knapp överst på varje sida där det står "visa trådens första inlägg".

Hasse_Lindborg
2876 inlägg

Heddious skrev:

Hasse, om du menar i forumet så finns det en knapp överst på varje sida där det står "visa trådens första inlägg".

Missade den. Mitt fel...

Westman91
30 inlägg
Westman91 30 inlägg 4 år sedan

Ingen bugg, men hur får jag fram sökfunktionen i "köp coh sälj" på mobil enhet? Mvh Carl

Vattendroppe
Online 2852 inlägg

Heddious skrev:

Jag kan också meddela att på skärm med lägre upplösning ter sig bakgrunden betydligt mer anonym.

Franklin
118 inlägg
Franklin 118 inlägg 4 år sedan

Jag tycker typsnittet för forumalias i varje inlägg är lite väl fetstilt. Många bokstäver flyter ihop med varandra på min skärm (t.ex. N och D i vattendroppe i inlägget ovan).

Samma sak gäller rubrikerna på sidan med senaste foruminlägg.

Sen uppskattade jag den gamla funktionen att kunna dölja folks profilbilder från foruminlägg.

..Men i det stora hela är det en mycket snygg uppdatering smile

Dannepanne
103 inlägg
Dannepanne 103 inlägg 4 år sedan

Som sagt är fonten lite väl fet ibland, jag kan till exempel inte skilja på C och O.

PhatFred
297 inlägg
PhatFred 297 inlägg 4 år sedan

Saknar "matrisen" i Köp&sälj. Var väldigt smidigt att öppna de kategorier man var intresserad av i nya flikar och sedan kolla igenom dem istf att som nu behöva göra flerknappsval och sedan öppna en kategori i taget.

PhatFred
297 inlägg
PhatFred 297 inlägg 4 år sedan

På profilsidan finns sex rubriker (Gästbok, Foto etc). Bara tre av dem behåller rubriklisten när man klickar upp dem.

Ebony_Joloo
17 inlägg
Ebony_Joloo 17 inlägg 4 år sedan

Fin! Men skulle dock var skönt om "topmenyn" var klistrad. Blir en massa scrollande och det gör att sidan känns lite rörig.

Ebony flying action circus Citera
Bjersing
Online 210 inlägg
Bjersing 210 inlägg 4 år sedan

Ser rent generellt väldigt bra ut men jag tycker sidan skalar väldigt kasst. Huvudmenyn för forumet är blir för stor på 24'' skärm medan undermenyerna blir för små, det blir på tok för många olika trådar synligt samtidigt.
På 22'' är undermenyerna bra men huvudmenyn blir för kort...
Egentligen är det väl synd att säga att det är kasst eftersom sidan nu faktiskt försöker göra det bra, känns bara som att när man är igång kanske man kan kolla vidare på att få det optimalt...

Joye
649 inlägg
Joye 649 inlägg 4 år sedan

Buggrapport eller önskelista....

Jag saknar de små bilderna till annonserna, snabbt sätt att få överblick av vad som såldes
https://www.freeride.se/admarket/view.php

Sen önskar jag mig RSS för rykten, om de nu kommer komma lite mer spontant https://www.freeride.se/category/notiser/

För övrigt är det kul med ny design, någon som orkar länka en cashad freeride.nu från 99?

johan
Online 2812 inlägg

Joye skrev:

Sen önskar jag mig RSS för rykten, om de nu kommer komma lite mer spontant https://www.freeride.se/category/notiser/

Här hittar du RSS-flödet för skidskvallret:
https://www.freeride.se/category/notiser/feed/
Man kan alltså lägga till /feed/ till de olika kategorierna länkarna. Samma sak för taggarna så man välja friskt vad man vill ha uppdateringar på.

Flödet för alla artiklar och nyheter inklusive skidskvallret kan du hitta på:
https://www.freeride.se/feed/

Kiliam
354 inlägg
Kiliam 354 inlägg 4 år sedan

Det hade varit smidigt att en oläst tråd är orange (eller annan färg) och de som är lästa är svarta. På så sätt blir det otroligt tydligt vilka som är lästa och vilka som inte är det.

Alfakrull
268 inlägg
Alfakrull 268 inlägg 4 år sedan

I mobilversionen så visas inte citat i forumet utan det blir bara en väldigt massa vitt. Sen saknas pilarna vid nya foruminlägg på förstasidan på mobilversionen men det kanske är medvetet, de var ju ganska svårprickade...

10kr rabatt/mån hos vimla för både dig och mig: https://vimla.se/?201704201322205979 Citera
Dr_Snow
1669 inlägg
Dr_Snow 1669 inlägg 4 år sedan

Joye skrev:

För övrigt är det kul med ny design, någon som orkar länka en cashad freeride.nu från 99?

Oh yes... https://web.archive.org/web/19981202024 … eeride.nu/

Your localhost. Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook