1 april-lagen?

solfiluren

Medlem
1 april-lagen?
jag har ett stort problem, jag har inte kommit på någon vettig lösning nu när 1 april börjar närma sig och jag måste sluta ladda ner (som det ser ut nu iallafall) så jag undrar om nån av er har någon lösning som ni har kommit på eller läst om???

ciaao

Senast ändrad:
1 april-lagen?
bunkra uppp med en helvetes jävla hårddiskar och tanka allt du ser! är det bara sverige som kommer införa ipred lagen eller?

1 april-lagen?
Tror inte skillnaden kommer bli allt för stor, ett tips är att köp det ni verkligen vill ha:) så fortsätter de produceras

Senast ändrad:
1 april-lagen?
är det tillåtet att prata om sånt här? jag blev avstängd i 14 dagar för att jag skojskrev att jag kunde rippa en modern låt från en LP :S

1 april-lagen?
har hört att tpb ska släppa ngt som gör så att man kan ladda ner utan att någon ser : ]

1 april-lagen?
Men det kommer väll fortfarande vara lagligt att tanka från torrents t. ex.? Eftersom att medans man laddar ned filen så laddar man samtidigt upp med 3000 andra. Eftersom man bara laddar upp en sån liten del av filmen så blir bötern minimal om det ens går att straffa.

Så sa en politiker som jag interjuvad. TYP

1 april-lagen?
henning2 sa:
Men det kommer väll fortfarande vara lagligt att tanka från torrents t. ex.? Eftersom att medans man laddar ned filen så laddar man samtidigt upp med 3000 andra. Eftersom man bara laddar upp en sån liten del av filmen så blir bötern minimal om det ens går att straffa.

det låter riktigt lovande ju:)

1 april-lagen?
Lehmann sa:
men kommer de ba inte bli olaglit att dela filer?
Det är redan olagligt, den nya ipredlagen innebär bara att skivbolagen kan gå in och kolla din ip-adress och skicka hem ett varningsbrev till dig. Om dom ser att du fortsätter tanka filmer/fildela så kan dom kräva dig på pengar som jag har tolkat det.

1 april-lagen?
henning2 sa:

Lagligt är det väl inte, dock ett kryåhål i lagen vi tackar för:)

1 april-lagen?
Det handlar om att företagen kan begära ut personuppgifter från alla som fildelar deras material och sedan skicka kravbrev med hot om rättegång om inte hutlösa "avgifter" betalas.

Dock får ni inte diskutera illegal nedladdning här på forumet.

Senast ändrad:
1 april-lagen?
jag läste runt lite på flashback och fragbite idag och såg ett alternativ, www.dold.se då man betalar 50 kr i månaden för att vara helt anonym vid sånt men frågan är om det är värt det??

1 april-lagen?
PIRATEBAY, folk! De har kommit på en lösning mot lagen som kommer den 1a april.
När du loggar in i piratebay så fastnar din IP i deras filter, detta gör att din IP blir helt osynlig när du laddar ner någon fil från deras sajt. I löööve piratebay!

1 april-lagen?
1.3 Ansvar och innehåll
Du är själv ansvarig för innehållet du skriver på Freeride. Texten får inte:

* Uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

* Visa straffbara skildringar.

* Göra intrång på andras upphovsrätt.

* Innehålla länkar/frågor/diskussioner kring nedladdning och kopiering av upphovsrättsskyddad film, musik och program.

Så jag tycker ni fortsätter denna diskussion på exempelvis Flashback

1 april-lagen?
TheJo sa:
1.3 Ansvar och innehåll
Du är själv ansvarig för innehållet du skriver på Freeride. Texten får inte:

* Innehålla länkar/frågor/diskussioner kring nedladdning och kopiering av upphovsrättsskyddad film, musik och program.

Så jag tycker ni fortsätter denna diskussion på exempelvis Flashback
Hej.

Inget bryts här?

???

Vart pratar vi att vi ska "ladda ned" upphovsrättskyddat material?

Inga sådana är.

SverigeTomten nämner piratebay men det finns mycket, mycket där som inte har upphovsrätt. Vissa skidfilmer på freeride t.ex?

Du är sparkad som advokat.

Mvh Jerker

1 april-lagen?
annars är det ju bara att ladda ner via en proxy server, då fastnar IP:n där och film/skivbolagen kan inte spåra IP:n tillbax till datorn, proxy server är det bara att söka på på google...

håller med om att frågan bör diskuteras på ty Flashback x)

1 april-lagen?
det går ju att byta ip adress ganska enkelt... hur spårar dom en om man byter?
dom måste ju ha något annat i gökingen om man byter ip adress

1 april-lagen?
Jontex sa:
det går ju att byta ip adress ganska enkelt... hur spårar dom en om man byter?
dom måste ju ha något annat i gökingen om man byter ip adress
Du kan ju inte bara byta ip till vad du känner för..... och ISPen har ju loggar för vilka dator ID som har vilka adresser på vissa tidpunkter. Så ifall dom vill är det nog inga större problem sålänge du har telia etc.

1 april-lagen?
Ladda ner som FAEN 24/7, innan lagen kommer!!!!!!!! det är mitt råd...

neeej det är inte snällt mot producenterna, köp istället (är ni glada nu?).

1 april-lagen?
SverigeTomten sa:
PIRATEBAY, folk! De har kommit på en lösning mot lagen som kommer den 1a april.
När du loggar in i piratebay så fastnar din IP i deras filter, detta gör att din IP blir helt osynlig när du laddar ner någon fil från deras sajt. I löööve piratebay!
Frågan är dock hur säkert det är att köra med just TPBs VPN. TPB är antagligen den allra mest hatade trackern av skivbolag etc. + att TPBs servrar har blivit beslagtagna förut..

1 april-lagen?
Jontex sa:
rille kommer ju lätt få en varning haha
nee de tror jag inte :D men ofta den lagen kommer vara så säker ? det kommer ju ändå vara massa som fortsätter ladda ner , och ja jag tror inte dom orkar skicka ut massa varningar till typ alla som tankar? eller vad tror ni FR?

Tillbaka
Topp