10 Peaks handskar

Kaskar

Aktiv medlem
10 Peaks handskar
Har letat på forumet men ingen verkar ha sagt nåt om 10 Peaks handskar. Jag kanske är dålig på att söka...

Är det nån som använt dem och är de något att ha? Provade ett par som var för små ifjol och jag tyckte de kändes lite stela men de har kanske utvecklats? Funktionen med att kunna öppna upp handsken verkar ju i alla fall klockren

10 Peaks handskar
Ja, det verkar vara jag ui hela vida världen som är intresserad av 10 Paaks. Jag gjorde ett försök att beställa en av freeride-modellerna(eftersom jag vill ha s.k under-handskar som går in under jackärmen) från Outdoorexperten men det visade sig att de är värdelösa på att hålla koll på sina lager saldon och att efter några veckor efter jag beställt hade "varan sålt slut".

10 Peaks rekommenderade mig till deras tyska återförsäljare. Och de återförsäljarna verkade knappt veta vad tyska va. Jeez vilka värdelösa hemsidor det va!

Så hur mycket jag än vill ha ett par så verkar det nog inte hända. Synd på ett så bra koncept...

10 Peaks handskar
Provade några par på ispo, helt ok handskar med schysst funktion. Verkar vara svårt att hitta någon info om hur de fungerar på riktigt.

10 Peaks handskar
På riktigt funkar de så att de sitter ett blixtlås på baksidan av handen :)
De har några par inne på Naturkompaniet på Kungsgatan, Sthlm. Provade ett par 11 som var min storlek men blixtlåset på baksidan var paj... Ödet säger att jag inte ska ha såna där handskar :P

Tillbaka
Topp