100-108 till lössnöskogskörning :)
Jaha,
kunde visst inte hålla mig till att bara leta efter skidor till tjejen.. och nu behöver jag visst själv hjälp..
Jag är:
179 cm, 77 kg
Och kör så här:
95% toppturer i nordnorge, i all slags snö.
Gillar att svänga (telemark), och drar bara på enstaka gånger.
På dessa:
Kommer från Pocket Rocket 175cm, alltför mjuk och kort, så bytte till
Fischer Atua, 186 cm, 96 på midjan
Nu är jag ute efter en skida med mer flyt än Atuan men som är kvick och hanterbar i skogen. Jag har kollat på skidor i 100-108 intervallet, vill ju ha nåt fetare än det jag har, men som jag fortfarande får upp på fjället:
K2 Sidestash
K2 Coomback
K2 Kung Fujas
Atomic Access
Atomic Coax
Salomon Shogun
Line Blend
osv..
Nu till min fråga:
K2 Sidestash frestar en del men jag får intryck av att den gör sig bäst i stora svängar och dra-på-åkning. Hur är den för kortsvängar? Undrar om det blir för mycket skida för mig med förutsättningarna ovan..
Äre evt nån som kört både Atua och Sidestash som kan ge råd? Och alla ni andra ocskå så klart (edit)
/Niklas
kunde visst inte hålla mig till att bara leta efter skidor till tjejen.. och nu behöver jag visst själv hjälp..
Jag är:
179 cm, 77 kg
Och kör så här:
95% toppturer i nordnorge, i all slags snö.
Gillar att svänga (telemark), och drar bara på enstaka gånger.
På dessa:
Kommer från Pocket Rocket 175cm, alltför mjuk och kort, så bytte till
Fischer Atua, 186 cm, 96 på midjan
Nu är jag ute efter en skida med mer flyt än Atuan men som är kvick och hanterbar i skogen. Jag har kollat på skidor i 100-108 intervallet, vill ju ha nåt fetare än det jag har, men som jag fortfarande får upp på fjället:
K2 Sidestash
K2 Coomback
K2 Kung Fujas
Atomic Access
Atomic Coax
Salomon Shogun
Line Blend
osv..
Nu till min fråga:
K2 Sidestash frestar en del men jag får intryck av att den gör sig bäst i stora svängar och dra-på-åkning. Hur är den för kortsvängar? Undrar om det blir för mycket skida för mig med förutsättningarna ovan..
Äre evt nån som kört både Atua och Sidestash som kan ge råd? Och alla ni andra ocskå så klart (edit)
/Niklas
Senast ändrad: