100 frågor

KimLarsson

Ny medlem
100 frågor
fan jag har en massa frågor som behöver svar

låt oss börja på trix fronten.

1.vad kallas de när man grabar med bägge händerna på samma skida alltså, vänster han på vänster främre skida å höger hand på vänster bakre skid del .ja ni vet vad jag menar

2. heter de bara 180 rail när man hoppar 90 upp på railen gör en 180 å railar vidare 90 ner ...dum fråga jag vet är inte precis den bästa med railing

100. denna fråga har jag frågar alla jävla lärare i hela j*vla skolan men alla vägrar att svara på den ...vilka betyg ska man ha för att komma in på skid gymnasiet å hur bra skall man va liksom några grund trix man skall kunna åso vidare

100 frågor
Kan inte svara på dina frågor men varför skulle man vilja göra en 180 upp på ett rail?? Det gör nog ganska ont...om man inte är skillad att raila så men det har i alla fall inte jag sett...

..men Om du hoppar upp 90 grader så heter det väl inget särskilt

100 frågor
han menar nog en switch up vilket är att man hoppar upp på railet railar "ett tag" gör en 180 å sen railar vidare unnatural dett tricket kallas även lite skämsamt "sex change"

100 frågor
1:a frågan: Det tricket heter doublegrab så vitt jag vet, om du menar ungefär som en criticlal och en japan på samma skida.

2:a frågan: Menar du att man gör det på typ en box? Annars kan det nog göra ont om man gör det me skidor.

3:dje frågan: Du lär behöva ha fetinggrymma betyg och du måste nog också vara jävligt skillad på skidor, så är det iallafall på seglargymnasiet (man behöver dock inte vara bra på skidor för att börja där). Det är antagligen också väldigt krävande eftersom man typ åker mer skidor än vad man arbetar i skolan så du får nog en helvetes massa läxor o sån shit.

100 frågor
hehehe, de heter switch up när du gör 180 på railen. Det heter cab när man åker baklänges upp till railen.

100 frågor
NEJ FATTA

man åker rakt fram på backen hoppar upp på railen 91 grader ( nu står du 90 grader PÅ railen kommihåg de) nu när du står 90 grader UPPE på railen hoppar jag runt 180 uppe på rail landar på railen igen men nu står jag med kroppen åt andra hållet för jag gjorde en 180 uppe på railen railar vidare till slutet av railen hoppar av 90 grader

fan att man förklara så jävla mycket för att folk ska förstå

fatar ni inte nu så e de jag som e dum el så så börjar folk skolka från skolan

100 frågor
Ja vi har fattat. Det heter "switch up". namnet ska inte blandas ihop med att man åker baklänges hoppar 90 grader in på railen för det heter "cab"

100 frågor
fråga 1: vad jag har hört så kallas det japical när man gör som en critical och en japan.. henrik harlaut har iallafall skrivit det som sitt favorit-trick på http://www.scottusa.com/team/rider.php?UID=306.
fråga 2. lita på GODman. men cab e switch frontside skulle jag vilja påstå, så "switch upp på railet" behöver inte vara cab beroende på vilket håll du snurrar upp.

eller ?

100 frågor
En fråga thom8, hur kan man veta att det är frontside eller backside då det är på skidor? Med snowboard är det ju en annan sak, men skidor?!

100 frågor
180 på en rail verkar göra ganska ont varför vill du göra det? hahaha nee skämt åsido.
TriXet heter Nikkalouktasopppamedfiberrikthavrebröd.

Tack för er uppmärksamhet.

100 frågor
thom8, det är ju fortfarande samma sak. Man kan säga unnatural eller nåt.
Och man måste ha två högerhänder för att göra både en critical och japan samtidigt.

100 frågor
svar på din första fråga:

Graben du beskriver kallas Japical eller dubbeljapan.

svar på din andra fråga:

Att hoppa upp på ett rail, och sen göra en 180 på railen för att byta glidhåll, kallas switch-up.
inte att förväxlas med en switch ON, som innebär att du åker baklänges fram till railen innan du hoppar på.

snurrar du switch-upen så du hela tiden ser framåt i backen är det en frontside (fs) switch-up, snurrar du
andra hållet, dvs ser upp i backen i snurren, kallas det en backside eller blindside (bs) switch-up.

hoppas jag rett ut det hela.

J

100 frågor
måste man ha tävlat som fan för att komma in på gymnasiet? måste man ha bra resultat å så?
har inte tävlat ett dugg men kan ändå åka skidor!

100 frågor
En polare hade rätt schyssta betyg, lagom skillad på lagg.
Det var 4-5 som skulle komma in, han skulle kommi in om inte Jacob Wester skulle sökt in då, det e klart de väljer jacob han äger ju min polare :P otur

100 frågor
Det är en jäkla skillnad på seglargymnasiet och skidgymnasiet. Jag kan säga dig att åkningen spelar mest roll.. Inte tror jag dem tar in någon som inte har stått på ett par skidor bara för att han har enormt bra betyg precis..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp