Garkast
Medlem
Problem med Fritschi Tecton

Jag nyligen skaffat från Conrad ett par Fritschi Tecton monterade på ett par Fischer Ranger 108. Har testat dem i Stranda en långhelg. Funkar toppen med allt bindningen utger sig för att vara bra på. Däremot har jag upplevt en känsla glapp i varje sväng. I ögonblicket då man lättar på trycket ut ur sväng. Grymt irriterande och inget jag inte kan låtsas om. Måste reda ut.
Källan till problemet? Inte helt 100. Utesluter skruvarna. De är åtdragna. Däremot har jag hemma i köket upptäckt att bakbindningen hackar sig fram utmed monteringsplattan då skidan kröker sig och avstånd mellan fram- och bakbindning ändras. Istället för att röra sig mjukt. Har prövat att fetta in med bättre resultat. Har dock inte testat på berget än för att var helt säker på att detta är problemet.
Oavsett om detta är problemet och lösningen känns det inte ok att problem ens har uppstått. Måndagsexemplar? Barnsjukdom? Börjar här på Freeride, se om nån med Tecton har upplevt samma problem. Tacksam om ni delar med er av era erfarenheter. Därefter Conrad eller Fritschi, kolla om problemet är känt.