1440?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Dave_Spruce

Medlem
1440?
Hur kommer det sig att jag aldrig sett en 1440 eller 1260?
Jag fattar att det är sketasvårt att göra men vad är problemet?
Är det så att det finns nån naturlag som säger att man inte kan snurra fler än 3 varv, eller är det helt enkelt så att det bara är håll-käften svårt?

/Dave

1440?
Greg Tufflemire gör en 1260 i Further tror jag att det är.. Om man inte gör tricket i ett helt sanslöst stort hopp, ser det bara haspigt och stelt ut.. Kolla in Tufflemire när han snurrar, det ser för jävligt fult ut.. ser mycket snyggare ut med en fet cork 540 eller nåt..

Jag har för mig att jag för ett par-tre år sen såg en skidåkare som gjorde 1440 i en snowboardfilm.. men jag är inte säker.. Japanerna är ju ena jävlar på att spinna...

1440?
man behöver nog ett ganska mirakulöst stort hopp för att göra de...sen blir man nog rätt snurrig i huvet...

1440?
cr johnson gör två stycken 1440 i filmen the realm, trån teton gravity, o han gör dem med stil!!!

1440?
för att det inte är inne att snurra mer än 3 varv.

varför det inte är inne?

för att det är svårt att göra det med stil!

en snubbe gjorde en 1800 med tre volter under OS.

och sen har som sagt cr johnson och en mängd andra gjort 1440s.

1440?
kolla på freestyle/skidhoppning, de gör de värsta tricken på skidor, alla kategorier... Men det är dessvärre helt utan "style".

1440?
men freestylehopp räknas inte...dom har ju inte stavar..de är mer gymnastik med skidor. snön är ju mjuk där dom landar.....chickens..=/

1440?
cr johnson gör 1440 X i filmen chapter three, och han gör den som en corkscrew ungefär, skitsnyggt!!!

1440?
okej, en 900 är snyggt. en 1080 KAN vara snyggt, om det är ett groteskt stort hopp den utförs i. om man sen gör en 1260 eller en 1440, ja då ska det fan vara CR eller Junpei för att få det snyggt, för då går det så snabbt så för dom flesta som provar ser det bara isprinsessigt ut....men visst, det är ju ballt. jätteballt. det är ju helt enkelt bara antalet varv i luften som avgör hur ball man är på "årekidsens ballskala".
eller?
Nej, det hela handlar inte om hur fort man snurrar, hur många volter man kan, inte ens vilka trick man kan. det handlar om hur man utför dom. jag personligen upplever en riktigt långsam flatspin 360 ghetto grab som otroligt mycket snyggare än en switch rodeo 1260 reverse tailgrab late opposite hand mute m.m....
dessutom går det ju att göra dspin900 i jättesmå hopp och hur snabbt som helst om man vill imponera. men hur snyggt är det?
så jag vill bara försöka få bort trickhetsen, satsa på stil, även på tävling. annars kommer jibbingen gå en trist död till mötes som en blek freestylekopia.

Min mening//Jacob

1440?
d var sanna ord jacob!!!många kids hänger upp sig på enstaka trick där ballgränsen går. Stil är, för de som ska föra vidare jibbingen i generationer,nästintill oviktigt. Slutsats, en 1440 utan stil, är som ett vintersverige utan snö...(ganska vanligt alltså...)

1440?
Men ni nåste ju hålla med om att en fet och snygg 1440 alt. 1260 med shysst tillhörande grabb är fetare är en 360?
Eller är jag helt ute och cyklar?

1440?
jag tycker att cr johnsons cork 1440 X helt klart är det grymmaste tricket jag sett!! Men det var längesen jag såg det...

1440?
jag säger som följer: de är väl kul o testa hur många varv som är männskligt möjligt att snurra innan man blir för yr för att landa. sak samma om de är snyggt lr ej. men visst hafsiga snurrar är inte vackra. se bara på snowboardåkarna i os-finalen i halfpipe. deras 1080`s var en skam för sporten. har aldrig sett så ryckiga snurrar.....
men de är ballt o se att någon verkligen kan snurra så jävla många varv....

1440?
Jag tycker att en riktig simpel safety grab med någon spin är så jävla cleant om man gör det snyggt! Man ska inte tweaka graben utan bara göra den cleant med någon spin! Klår det mesta!

1440?
Har för mig att denna diskussionen har varit på tapeten förr... :)

Får bidraga med min lilla åsikt iaf.

Se på filmerna på Burtons hemsida. Jussi oksanen gör typ enbart "butter to rodeo 540", "butter to fs 900", "butter to butter to 540 to switch 360 out". Ärligt. Hur snyggt är det. Såg någon annan film på das intörnet, och där var det ett trick som fick mig att, ärligt talat, rysa.
En kille kommer in i ett bigjump, inte så stort (med dagens filmmått), platå kanske 9 meter. Åker in regular, börjar spinna backside, ingen grab över huvud taget, lätt ihpkrupen, gör en bs 360 som han stompar helt perfekt, med exakt jämn rotation hela hoppet (mao han är runt 360 ungefär 1 dm innan han landar). Jag satt och kollade på detta säkert 20 gånger, och fick bara känslan: This is the way to go... Finns inget trick som är snyggare än detta. Face it...

1440?
Jag har sett ett antal måste jag säga. Till exempel i Further så finns det en 1260 och i subject to change

1440?
Ärligt tralat det spelar ingen roll hur mycket man spinner huvudsaken utan att man har stil och myckkket med luft under vingarna....

1440?
jeppenator sa:
sw 1440 är så jävla 2006
hur många gjorde sw 1440 år 2006? va ja kan komma ihåg, knappt någon... så hur fan kan det vara "ute". Du menar att de e "inne" att göra andra trick? som vad?

1440?
lol ganska gammalt inlägg, nu ser man att utvecklingen har gått framåt, gott å se GUBBAR

1440?
Pk Hunder prövade sw 1440 på JOI men kom bara till 1260!

1440?
Jo, men killen som skrev tråden skrev den 2002 :P

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp