18-års åldersgräns på energidrycker ! JA/NEJ ?

vafan. 60% tycker att det ska införas åldersgräns :O?! jag röstar NEJ,

Fett lame med åldersgräns bara för att små skitungar inte kan dricka energidryck utan att bli "stirriga" !

//S

Senast ändrad:
Nej så klart, men hur i helvete kan man ens komma på tanke att man ska ha gräns för det

aldrig, det är skit gott ju! men det är ju inte nyttigt med allt för många!

– Faktum är att i dag var det en lärare tog hand om två burkar som en elev hade, med omtanke om henne, säger han.

Vilka jävla fascister? Hade vägrat att ge ifrån mig en Monster till min lärare. Men sandviken ligger inte det utanför Gävle? Så patetiskt att man förbjuder energidrycker, hade vart en annan grej om de förbjöd det på skoltid mena att sätta åldersgränser på det? Så jävla motivlöst IMO.

EDIT: Det var inte så länge sen man hörde att eleverna var slöa på skoltid. Men nu när de är pigga så är det också fel. Lite komiskt faktiskt!

Senast ändrad:
15-16 är väl mer rimligt än 18 ? annars kan dom ju lika sälja dom på systembolaget ??

VAfasen vill ju inte ha åldersgräns!!

Varför sätter man då inte 100årsgräns på alkohol, cigg å allt sånt skit som verkligen är farligt och giftigt?!
Jo för dom vuxna som sätter åldergränser dricker alkohol.. Dom dricker ingen energidryck som vi barn.
Då är det lätt att komma å förbjuda energidryck som dom själva inte dricker.

Som Victors skrev att en lärare kom å tog av en elev två energidrycker. Undra vad läraren sagt om eleven kom å tog av läraren en jäkla öl eller nåt å sagt " det är bara för ditt eget bästa". Då hade väl förmodligen läraren blivit fly förbannad eller nåt...

Så JA till energidrycker!

Haha i leksand finns det redan xD Det suger hårt hoppas man slipper det i hela swea rike :(

Ja! Energidrycker Är Otroligt Skadligt För Hälsan På Växande Ungdomar!

J-Landahl sa:
Ja! Energidrycker Är Otroligt Skadligt För Hälsan På Växande Ungdomar!
Så du dricker inte någon energidryck????

Helt sjuukt att de ska sätta åldersgräns på energidrycker:S de skulle lika gärna kunna sätta de på cola elr viken dricka som finns!! hlr med erik lunkmark! 100 gräns på alkohol

Ktrum sa:
Haha i leksand finns det redan xD Det suger hårt hoppas man slipper det i hela swea rike :(
Är det inte där nånstans det är 20 på folle också? Moralpaniken sprider sig, läskigt vad folk ska förstora upp allting.

det är ju lite löjligt...jag håller med vad Kaile säger men inte riktigt ändå. Tänk om man ska tävla då kan man behöva en sån där.
Å andra sidan kommer ju alla ungdommar vänta tills dom fyller 18 och supa sig "fulla" av redbull efteråt som inte är så positivt heller...
Lite överdrivet med åldergräns...kommer aldrig att funkaills dess hinner vi bli 18

Senast ändrad:
Finns det energidryckslangare i Leksand och Sandviken? Dessutom kommer ju våra kära invandrarkiosker att fortsätta sälja energidrycker till oss så detta kommer ju att fortskrida.

EDIT: Finns det inte forskning om att redbull inte är skadligt för hälsan så länge man håller det till en måttlig nivå?

Senast ändrad:
SverigeSyrran sa:
det är ju lite löjligt...jag håller med vad Kaile säger men inte riktigt ändå. Tänk om man ska tävla då kan man behöva en sån där.
Å andra sidan kommer ju alla ungdommar vänta tills dom fyller 18 och supa sig "fulla" av redbull efteråt som inte är så positivt heller...
Lite överdrivet med åldergräns...kommer aldrig att funkaills dess hinner vi bli 18
blir du full av redbull ska du nog hålla dig till vatten eller saft...?

Victors sa:
– Faktum är att i dag var det en lärare tog hand om två burkar som en elev hade, med omtanke om henne, säger han.

Vilka jävla fascister? Hade vägrat att ge ifrån mig en Monster till min lärare. Men sandviken ligger inte det utanför Gävle? Så patetiskt att man förbjuder energidrycker, hade vart en annan grej om de förbjöd det på skoltid mena att sätta åldersgränser på det? Så jävla motivlöst IMO.

EDIT: Det var inte så länge sen man hörde att eleverna var slöa på skoltid. Men nu när de är pigga så är det också fel. Lite komiskt faktiskt!
haha, skolan säljer monster och red bull i våran skolcafeteria ;)

JAAAAA! Ungdomar och WOW-nördar beter sig så dåligt nuförtin, som om de hade ADHD eller en annan bokstavskombination. Defenetivt 18-årsgräns tycker jag.

Men man kan ju göra egen, lite smakextrakt, taurin, koffein och en soda-streamer!

Victors sa:
Finns det energidryckslangare i Leksand och Sandviken? Dessutom kommer ju våra kära invandrarkiosker att fortsätta sälja energidrycker till oss så detta kommer ju att fortskrida.

EDIT: Finns det inte forskning om att redbull inte är skadligt för hälsan så länge man håller det till en måttlig nivå?
det är väl som en läsk och några koppar kaffe per dag?:D

Så på vart enda make it happen railjam så ska helt plötsligt red bullen försvinna?
aja de kan ju bjussa på vatten elr saft istället då !??!

SverigeSyrran sa:
det jag menar med åldersgränsen är att säkert massa kids som drar i sig en redbull på skolan under raster och sen eftersom deras kropp är lite känsligare då snackar vi om 12-15 år säkert blir sjukt speedade av koffeinet och sockret i dryckern gör att lärarna tycker det blir extra jobbig. det är garanterat jobbigt nog med alla dessa ungar att hålla tyst på osv :) haha jag tycker det jag tycker det är fel med åldergränsen men ändå rätt om ni lite äldre fattar ! förväntar mig inte att alla h8 kids som precis lärt sig läsa ska fatta! = )

Ja till åldersgräns
Nej till 18 års åldersgräns
Typ

Åldersgräns för energidrycker kommer leda till total anarkism! Ungarna kommer kasta molotovgranater på riksdagen, kravalpoliser kommer patrullera gatorna, p12or kommer springa runt med maskerade ansikten och skrika "Vi vill bli respekterade!". Åldersgränsen kommer bara leda till en massa elände och tjaffs. Ungar kommer att börja snatta, så kallade energydryckslangare kommer att skapas och cellerna på häktet kommer att fyllas med lagbrytande barn som har tagit sig en sipp på dödsdrycken red bull.

faan, dom har börjat förbjuda hära i boden nu.. låter då som att det ska bli förbud på afärer nära skolor..

HannesFL sa:
faan, dom har börjat förbjuda hära i boden nu.. låter då som att det ska bli förbud på afärer nära skolor..
Det lustiga är att bara affärer i norr förbjuder drycken men inte här i söder?:)

Victors sa:
Åldersgräns för energidrycker kommer leda till total anarkism! Ungarna kommer kasta molotovgranater på riksdagen, kravalpoliser kommer patrullera gatorna, p12or kommer springa runt med maskerade ansikten och skrika "Vi vill bli respekterade!". Åldersgränsen kommer bara leda till en massa elände och tjaffs. Ungar kommer att börja snatta, så kallade energydryckslangare kommer att skapas och cellerna på häktet kommer att fyllas med lagbrytande barn som har tagit sig en sipp på dödsdrycken red bull.
HAHAHA

det kommer aldrig funka, alla kommer börja snatta ist och energidryckerna går i konka. för no är det väll fler under 18 än över som dricker energidryck. fast ja bor i luleå så det är lungt, vi har ahmed som äger godistorget han säljer det mesta till minderåriga:)

HannesFL sa:
fattar att dom inte orkar med hyphade ungjävlar..sen finns det som sagt ingen lag på att redbull/xray/monster/franks/powerking mm ska vara 18 års gräns på utan en rekomendation företagen gör precis som dom vill!

sen kan det ju komma sig så att skolan och föräldrarna vill ha ett sådant ''förbud''! inte affärerna dom ger ju egentligen fan i om ni köper eller ej, det är ju bara så att dom tjänar mer pengar på att ni köper redbull osv..men dom inför detta eftersom, om coop sätter gräns på dryckerna medans ica struntar i det trots att föräldrar/skolan ber om det, då börjar folk byta butik till coop ? då nöjda kunder återkommer till butiker vilket är bevisat. Det kan ju alla på freeride intyga, om ni hitta dom dära snygga brillorna på en affär så kommer du ju tillbaka nästa gång du behöver nått en hjälm/jacka osv eftersom du är nöjd med brillorna : )

ica tappar därmed intäkter/kunder vilket gör att dessa inför detta''förbud'' även dom! det är som sagt alla era päron där ute som egentligen är ansvariga !!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp