18 års gräns på REDBULL?

antonryding

Ny medlem
18 års gräns på REDBULL?
hej jag är en 16 årig kille som skulle gå ner til maxi en vanlig kväll för att köpa red bull.
och tjejen i kassa frågade om ajg ahde leg och jag frågade om hon skojade? , ne, hon sa att man msåte ha leg för att köpa det och att det var nytt i deras databas.

jag blev lite förbannad och sa att det finns ju ingen alkohol i det. men efter mycket snack , så fick nån butiksansvarig berätta för mej.

jag frågade om maxi fick göra så här för red bull eller om det var red bull som hade gått ut med det.

men jag fick aldrig något svar, så om ni vet vill jag gärna veta om det är red bull som förbjuder eller om det är ica maxi som tine säljer till dom som är under 18.

dom sa även att tännstickor skulle bli 18 års gräns på.

så min fråga är vart är världen på väg??? blir förbannad.

men allfall så ta reda på om det gälle bara ica maxi och om dom för får göra så för redd bull.

har ju hört att det är förbjudet i norge allafall:P

/ anton ryding

Senast ändrad:
18 års gräns på REDBULL?
nää vafan jag lever på redbull! (grymt påverkad av all reklam) nu gör jag uppror!

18 års gräns på REDBULL?
haha nee det har jag aldrig hört talas om..men det låter helt sjukt. vad kan hända om man dricker redbull o e under 18 ? :D haha

18 års gräns på REDBULL?
men på red bull tävlingar får man ta hur jävla mycket man vill då är ju red bull där så det är nog ica maxi som har kommigt på det

18 års gräns på REDBULL?
Dom måste ha blandat med någon annan liknande som innehåller alkohol kanske?
Men i FInland får under 18 åringar inte köpa tändstickor..Tror det iaf..

18 års gräns på REDBULL?
Men vad skulle du använda Red-Bullen till? Hallå, dom genomskådade dig... De såg dit behov av Red-Bull Vodka och stoppade dig innan det var för sent!

18 års gräns på REDBULL?
Delade monter med Redbull på bilmässan här i sthlm. Då frågade Redbulltjejerna om småkillarna som ville ha Redbull om de var över 15 eller om det var 16år minns inte exakt.. Annars var de tvungna att få bekräftelse från föräldrarna att de var okej att de drack.. De sa att de berodde på att de var på grund av att de inte är rekomenderat för barn och unga. Och det är de ju av en anledning och Redbull vill ju inte ha skit för att småkidsen blir speedade trädgårdstomtar..
Men åldersgräns på Ica låter ju lite skumt med tanke på att den var 18 år, det kan möjligtvis bero på att kassören inte ska behöva hålla koll på 37 olika åldersgränser på olika varor. Men det går ju att lägga in i datorn. Å andra sidan så händer det ju inget för den som säljer Redbull till en mindreårig, inte direkt så att koffeinnämnden kommer och tar en (motsvarande alkoholnämnden).

Jag tycker det hur som hellst är löjligt med åldersgränser på Redbull. Kan ju även vara så att kassören inte ville sälja dom för att de var de sista burkarna och dom ville kassören ha själv!

Jaja känns skönt med storebror samhället vi lever i.. Det är omöjligt att göra något efter egen vilja vi slipper tänka överhuvudtaget. Men å andra sidan har vi nåt att skylla på när de går åt skogen.. Sossarna... Rösta rött i år igen och vi lär få fler åldersgränser på både de ena o de andra.

18 års gräns på REDBULL?
håller fullständigt med stip emil sossarna vill att ingens ak tänka själva och därför har dom regler mot allt som är eget tänkade.
kolla bara på hur det har blitt sen sossarna tog över för typ massa år sedan. innan va det bra industri och folk hade pengar .nu är alla fattiga och "utbrända" en skjukdom som bara finns i sverige konstigt va.

ursäkta för att jag av vek från ämnet naturligtvis är det knäppt att man inte sk afå köpa red bull .det e som att inte sälja socker eller något annat somman blir pigg av. kanske inte tillåta träning eftersom folk blir piggare om dom e vältränade??

man kanske ska förbjuda all mat så alla blir orkeslösa vrak som bara käkar paprika eller ngt sånt jag tycker alla skiåkare och brädåkare (ja alla som färdas med något på fötterna i snö) ska protestera mot ica maxi innan dom förstör red bulls skidtävlingar

synd om han osm ramla nerför berget:(

18 års gräns på REDBULL?
Knaasigt, men jag har typ hört att de är 18års gräns, men mkt knasigt, de innehåller ju ingen alkohol :S
I åre kan man nog köpa de överallt hur gammal man en är tror jag, heh

Peace

18 års gräns på REDBULL?
här i götet man kan köpa överallt inga problem brossan, 5 kronor idag 10 imorgon aiight? jag kan komma med bilen och lämna utanför dörr...

18 års gräns på REDBULL?
Ja, det låter ju lite skumt. Möjligtvis att dom skulle kunna tänka ha sig nån liten åldersgräns om man börjar köpa flera flak med Red Bull. Men en dricka ska ju inte vara nå problem, här i norrland köper man vad man vill ha ;)

Kan kom med cykl iväll å lämn vi dörr, 4 kr idag, 5 imorgon.

18 års gräns på REDBULL?
så nu ska fjortisarna utanför butikerna inte bara ha cigg och folkpiss utköpt, utan även red bull?! dra me baklänges för fan

slopa ålerdsgränser på allt så får alla lära sig en läxa när det går åt helvete i unga år

18 års gräns på REDBULL?
Är det sant med 18 års gräns på tändstickor och redbull så blir jag fan rädd. Sverige blir ju bara för jävla mesigt med sina äckliga åldersgränser. Man kommer ju inte kunna typ cykla utan att man bryter mot någon äcklig lag.

Ne för helvete sverige, skärpning!

18 års gräns på REDBULL?
hur har folk lyckats vända detta till ett sverige problem? det var en liten ica affär

18 års gräns på REDBULL?
Måste under 15 åringar ha hjälm på sig när odm cyklar i Sverige?
Här i Finland lär det finnas en sån lag men Who Gives Fuck.
Likasåsom man måste vara 15 för att spela poker o liknande på spelmaskin.Vem bryr sig.
Men för att hålla mig till TOPIC vad kostar än redbull i snitt i Sverige?

18 års gräns på REDBULL?
13 år drack typ liknande dryck(powerking) närmare bestämt 7 burkar och det enda e ju att man blir speedad men spela roll om du e 13 och speedad eller 18 o speedad,
sen vart man lite dålig i magen med:P

18 års gräns på REDBULL?
herring sa:
så nu ska fjortisarna utanför butikerna inte bara ha cigg och folkpiss utköpt, utan även red bull?! dra me baklänges för fan

slopa ålerdsgränser på allt så får alla lära sig en läxa när det går åt helvete i unga år
låter som det gått åt helvete för dej

18 års gräns på REDBULL?
haha dom kanske inte vill att man ska blanda det med vodka för då kan man jhu typ dö eller nåt:P

ja får ialla fall köppa!

Liknande trådar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp