189 cm K2 Hellbent

Hammarlund

Ny medlem
189 cm K2 Hellbent
Tjena

Är sugen på att köpa mig ett par K2 Hellbent.
Tänkte kolla om det är nogon som är bekant med dessa.

Men nu till min egentliga fråga... jag är cirka 182 cm lång och
har hittat ett par 189 cm långa Hellbent till bra pris.
Kommer dessa skidor kännas för långa för mig?

Tack på förhand!

189 cm K2 Hellbent
189 hellbents är 200cm långa, men det har ju liksom ingenting med din längd att göra, det vore ju bättre om du angav RELEVANT info typ som det här:

MALL: Vilka skidor ska jag köpa?
Om du vill ha köpråd så ska du ha med denna information i din tråd:
- Nuvarande skidor:
- Vikt:
- Längd:
- Åkstil:
- Erfarenhet:

Men rent generellt så tror jag inte de känns långa för de är mjuka och har mkt rocker och i lössnön så är det oftast trevligt med lite längd.

Senast ändrad:
189 cm K2 Hellbent
hellbent är en mycket lätt åkt skida går mycket lätt i snön snabb att vrida runt trevliga i luften. i pisten måste man jobba mycket för att få upp dom på kant men där hör dom inte hemma bindningen ska monteras duck stance tycker jag då blir dom mera lätt svängda

189 cm K2 Hellbent
Tack för all bra info och alla bra svar. De har varit till stor hjälp i mitt sökande.

Jag har nu köpt ett par Hellbent 189 cm från skidbutiken.com kompletterade dem med ett par Jester som monterades idag på alpingaraget. Satte som på +3,5 alltså mitt mellan center och traditionell.

Ska bli grymt kul att få testa dom i St.Anton i viner!
Åter igen stort tack för alla tips!

Peace!

189 cm K2 Hellbent
Trevlig setup det där!

Men kom ihåg att träna lite ben nu på försäsongen för de kräver sin man då de som sagt är typ 2meter...

189 cm K2 Hellbent
Haha jo jag kan tänka mig det :P men måste säga att dom känns inte alls lika långa när man lägger ner dom på backen. Plus att mycket "försvinner" då rockern är enorm på dom. Men mycket ben blir det på gymmet i höst.

189 cm K2 Hellbent
jonathan_chips sa:
dom är redigt tunga också
EHHH..ahh. Minst sagt. Æven om mkt skida "førsvinner" pga av rocker så ær det fortfarande en rejæl svingvikt på dom. Många som jag kænner anvænder sina 189 HB som chargeskidor på puderdagar...

189 cm K2 Hellbent
Mycket möjligt men Med tanke på min vikt och åkerfarenheter så tror jag att hellbenten kommer bli bra. Plus att jag fick Skidan för 4000:- och Jestern för 2500:- med montering så kom över dom rätt billigt :)

Tillbaka
Topp