Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det här är väl inte direkt en olycka, att folk får fira sig ner från liftar som stoppar händer väl. Stormade i vemdalen för ett par år sedan och den gamla jävla lifte stoppade, skönt för mig som var nästan längst ner och hoppade ur sämre för dom på mitten som i full storm fick fira ner sig.HampZz0n sa:inte bra för åres rykte att de har hänt 2 lift olyckor på så kort tid :/
Om man tar sig en titt på liften vid 00:05 och 00:12 som exempel så ser man ju att det är någon slags combo mellan kabin och stol. Vad nu det ska vara bra för.Mountain_Man sa:Om jag fattade det rätt så satt en del i kabin och en del i stol ... hur går det där ihop? Var det två liftar som stannade eller kör man kabiner och stolar på samma lina? Visste inte att det fungerade, eller vad det kanske så att det inte fungerade?
/MM
VM8'an i Åre kör en gondol mellan var 5'e stol, 2 separata köer och påstigningarMountain_Man sa:Om jag fattade det rätt så satt en del i kabin och en del i stol ... hur går det där ihop? Var det två liftar som stannade eller kör man kabiner och stolar på samma lina? Visste inte att det fungerade, eller vad det kanske så att det inte fungerade?
/MM
*Gilla*PapaAndy sa:Har man gett sig in i liften får man liften tåla
Jo, det har du rätt i. Har aldrig bara stött på något sådantlinder sa:VM8'an i Åre kör en gondol mellan var 5'e stol, 2 separata köer och påstigningarMountain_Man sa:Om jag fattade det rätt så satt en del i kabin och en del i stol ... hur går det där ihop? Var det två liftar som stannade eller kör man kabiner och stolar på samma lina? Visste inte att det fungerade, eller vad det kanske så att det inte fungerade?
/MM
och Wall-E det är faktiskt rätt bra för om man åker när det är skitkallt så kan man åka 2 åk sittlift och sen ett åk gondol, + att eftersom det är separata köer så kan det gå sjukt mycket snabbare att ta det ena alternativet före det andra :P
Helt klart om man åker felSwedish-banana sa:Betyder detta att liften är trasig och vet någon om det kommer ta lång tid att fixa den?
VM8:an är ju en av Åres mest centrala liftar så om den inte går är det svårt att ta sig igenom systemet.
Ahh, härligt! Då behöver man inte oroa sig.IngemarH79 sa:Lugn nu i stormen, det var stopp pga. ett av de "små" hjulen som liftwiren löper på havererade, det händer då och då. Det tar ungefär 1-3 timmar att byta beroende på läge. Jag kom inte ihåg nu hur länge det tog att byta lagret på vm8an men de fick igång den idag iaf.
Problemet är inte denna så kallade "olycka" utan den överdrivna rapporteringen som skrämmer folk.HampZz0n sa:inte bra för åres rykte att de har hänt 2 lift olyckor på så kort tid :/