2013/2014 park/jib brädor

Lucasgiraffen

Ny medlem
tja, som rubriken lyder så handlar detta om denna säsongens park/jib brädor.
jag i dagens läge en Nitro Subzero från 2011/2012 jag är nöjd med den och planerar ha kvar den men söker efter en till bräda helst en som ligger mer åt rain sidan, vill ha en mjuk bräda med mycket pop som är snygg från ett känt märke, inte burtons nya bindningsmount (standard 2x4 mount)
har kollat på salomon The villain den värkar vara ett bra val men det verkar som att den lutar mer åt hopp och all mountain och inte mitt syfte, kom gärna med förslag på hemsidor, brädor och råd. tack på förhand :)

Mjuk bräda med mycket pop då måste du ha camber :P

Jag kommer köra Lobster Jibbaord för just detta syftet (om du menar rail och inte rain) som samma bräda som bataleon disaster :D

Men det bästa är ju att dra till något skidtest och prova vad man själv föredrar!

Edit: sen blir det airobic för allround åkning samt större hopp :)

Senast ändrad:
capita indoor survival vart det för mig i år, har inte testat den. Men har läst om den och den verkar bra. + att den har riktigt snygg design enligt mig.

Jag ska inhandla en Bataleon airobic elelr en disaster. Jag kan inte riktigt bestämma mig, men det börjar luta mer åt en Airobic :)

Mjogaryd sa:
Jag ska inhandla en Bataleon airobic elelr en disaster. Jag kan inte riktigt bestämma mig, men det börjar luta mer åt en Airobic :)
Vad väger du och vilken åkning har du tänkt? Gröna, Röda eller Svarta hopp? Mer rails än hopp?

Tillbaka
Topp