24 eller 26" fälgar

• Trådstartare Trådstartare faceoff
  • Start datum Start datum
F

faceoff

Guest
24 eller 26" fälgar
Har funder ganska länge på om jag ska skaffa 24 tums fälgar eller inte.jag kör mäst dirt men lite street också vad är bäst?

24 eller 26" fälgar
inget är bättre än det andra, eller ja 24" håller lite bättre men ingen märkvärdig skillnad, det är upp till dej vad du känner för, det blir ju lite smidigare med 24"

24 eller 26" fälgar
26, så kan du använda cykeln typ till och från skolan och så också.

24 eller 26" fälgar
Som alla säger så är det smidigare med 24" men det rullar ju bättre med 26"..
sen om du har 24er så drar de lätt i backen när du svänger också...
Dessutom så är 24"fälgar förbjudna på vissa tävlingar men tycker själv att det är roligare med 24"..

24 eller 26" fälgar
Tänker också på att skaffa 24 men vad är det för skillnad, ja kör dirt o street blire bättre då elr?
Ska man bara byta på bak då elr?

24 eller 26" fälgar
Kör med 24 nu men ska byta upp mig till 26 pga att man ska slippa trampaihjäl sig till skolan. jag skulle däremot rekomendera 26 till dirt men street vettefan, föredrar 26 där.

24 eller 26" fälgar
Det där med att trampa ihjäl sig till skolan, vad är det för skit snack? Körde på 24or denna säsong men bytt till 26 nu. Det var ack så mycket lättare att cykla på dom inte lika jobbigt. Jag tycker du ska köra på 26 om du är nybörjare då det är sjukt mycket lättare att lära sig hoppa med då man har mycket mer kontroll. Men är du lite bättre och vill bli bättre på snurr trix så är 24a ett bra alternativ. Jag har sagt det förrut och säger det igen, allt är lättare med 26 utom 360!

24 eller 26" fälgar
det beror på vad du ska använda den till. jag har en 26 tums scott som jag tycket är bra. men den är lite klumpig till skillnad från min kompis cykel. han har en cressent 24 tums cykel som är liten och smidig. men det är skönare med 26 tum. tycker i alla fall jag. men det är ditt val.

Senast ändrad:
24 eller 26" fälgar
jag tycker du ska prova dom olika storlekarna, snacka med nån polare lr nån som har 24" om du kan få testa lite så du får känna hur det känns med det osv.

24 eller 26" fälgar
Det beror väll på vad du har för cykel alltså storlek på den om den är större ska de va 25'' sen mindre ja då 24'' .

24 eller 26" fälgar
Zlutface sa:
Det beror väll på vad du har för cykel alltså storlek på den om den är större ska de va 25'' sen mindre ja då 24'' .
jag visste inte att det fanns 25"...hmmmm

nä men 24 smidigare, men 26" rullar bättre. det är upp till dig beroende på vad du ska använda hojen till...

Tillbaka
Topp