3 i Åre

jonasjonas

Ny medlem
3 i Åre
Undrar hur bra operatören 3 fungerar i Åre? menar både att ringa, smsa och surfa.

Inga dryga svar om andra operatörer och tjafs om vem som är bäst osv, utan vi håller oss till 3 nu ok?

Hur är täckningen uppe på berget, i byn, inomhus, 4 mil utanför Åre centrum osv.

Tacksam för svar.

ha de

//Jonas

3 i Åre
Fungerar i byn men det är sämre uppe på berget och 4 mil utanför är 3 värdelöst!!Har problem när jag är i stugan. Kommer inte köra med 3 nå mer.

3 i Åre
hur är det i duved? funkar 3 bra där?
ursäkta att jag hoppar in och lånar tråden lite

3 i Åre
ingen fara nisse. och ingen aning om det funkar i duved.

men här har vi ju 2 sidor redan. niklas har inga problem, medans m_adde har stora problem. märkligt det hela.

vad är "sämre uppe på berget" madde? att man inte kan skicka sms eller ringa, eller att samtalen bryts eller att det hörs dåligt eller vad?

och "4 mil utanför är 3 värdelöst" noll täckning? går inte att ta emot samtal, eller vad? utveckla gärna.

3 i Åre
Funkat bra alla år jag bott där. Enda platserna i byn/på berget som du kan hamna i skugga är i tusenmetern och stendalen/tvärå.

3 i Åre
bra där utter. känns som du tagit upp telefonen i alla lägen och testat. skitbra. köpte ny lur igår på 24mån abonnemang och kom på nu att jag kanske gjort bort mig :) men verkar inte så.

3 i Åre
Hihi, jag använder visst lite överdrivna ord idag( är less på 3)
Men jag tar om det och förtydligar mig =)
I byn fungerar telefonen bra. I backen har jag haft problem med att ringa och skicka sms, täckningen är bra på sina ställen och obefintlig på andra(medans kompisarna har full.. ) Sms kommer fram men kanske inte direkt när man skickar ett.
Gällande när jag är i stugan så fungerar det om jag står helt still och på vissa ställen men även då kan det vara svårt att höra vad som sägs i luren.

Sen om det är mobilen eller 3 kan jag inte svara på.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp