360 från små till stora hopp

Listerine

Ny medlem
Hej,

Jag kan göra 360 på små hopp ganska bra nu och vill testa det på större, typ röda hopp. Är det någon stor skillnad? Vad bör jag tänka på?

PS. Jag är skidåkare

Hoppa uppåt och snurra inte i kicken. Folk som inte är så vana brukar försöka kasta snurren i kicken och det ger rejäl bakåtvikt.

Som de andra ha sagt. Ganska mycket fart och du kan ta din rotation när du är i luften ist för börja vid kicken.
Lycka till

Om man ska köra på lite mindre än rött då ska man börja rotera i kicken då eller ska man aldrig börja rotera i kicken ?

jag kan det inte i större, men har testat i större hopp, så kan säga vad jag gjorde fel som du INTE ska göra (fick en spricka i underarmen och gips i 3 veckor av det ). Jag tog i med armarna som i ett mindre hopp, så jag snurrade konstigt (enligt alla andra som såg mig, jag minns inget själv). Så det plus att jag tog aldeles för mycket fart gjorde att jag fick sprickan. Då hade jag mycket otur, så tveka inte att testa det, jag hade lätt gjort om det fast tagit mindre fart och tagit i mindre :D

Senast ändrad:
Setermaan sa:
Hoppa uppåt och snurra inte i kicken. Folk som inte är så vana brukar försöka kasta snurren i kicken och det ger rejäl bakåtvikt.
Det var det jag gjorde tror jag!:D jag fick bakåtvikt och landade på röven+armen, så gick som om nån hade kört upp en pinne 3 dm i röven på mig i en vecka...;D

alltså de är ju inget att vara rädd för du kan ju som inte göra illa dig i röda.(så ska man inte tänka för då slår karman igen! men du kan inte DÖÖÖ!1 okej, inga livsfarliga skador)
men om du bara tänker påå att stå brebent i kickern och böjja på knäna(typ) så du inte står som en spik, åsså gör du bara din good old 360, and when u land a trick, don't every forget to bang on it!!

och om du har problem med att du förjar corka eller landar wack-0 så pröva stå som ja sa i kickern, åsså laddar du snurren med bara den "yttre handen" (om du snurrar åt vänster så blir de höger arm) åsså sen poppar du lite och försöker stå kvar i någolunda samma steeziga ställning som i kickern.

aja nu vart de långt, haha hoppas de hjälper på nått sätt

lycka till.

peace

Asså det är lättare men kanske en aning läskigare i större hopp. Tänk inte så mycke utan gör det bara för när du gjort det en gång kommer du vilja göra om det. :)

Tillbaka
Topp