360 problem!

Sajtan

Medlem
360 problem!
Hejsan

När jag gör 360 så klarar jag snurren fint och allt , laningen är inte lika fin när jag landar får jag altid bakåtvikt så det är sällan jag klarar det . Snälla ge mig tips om vad jag gör fel :S

360 problem!
flackare kick? antar att det är en skitbrant och jättekort kick...

Ju flackare kick destå lättare att inte få bakåtvikt.. sen ju mer skillad man blir ju lättare blir det ju :)

Edit: det ska absolut inte vara så att när du står på kicken så är skidorna skitböjda / du står i luften .. då är det väääldigt för brant :P men visst går det men blir skitsvårt med att undvika bakåtvikt..

Senast ändrad:
360 problem!
Sajtan sa:
Hejsan

När jag gör 360 så klarar jag snurren fint och allt , laningen är inte lika fin när jag landar får jag altid bakåtvikt så det är sällan jag klarar det . Snälla ge mig tips om vad jag gör fel :S
Vete fan vart lekeberg ligger men om det finns lite snö kan du ju ut å bygga en liten kick.
Det är ju svårare att snurra i ett parkhopp om du får bakåtvikt än i ett litet flackt hopp.

360 problem!
Sajtan sa:
Hejsan

Höj blicken! När jag tittar på skidorna i snurren blir det nästan cork.

360 problem!
har du inte mittmonterat så tycker jag du skaffar det! det blir enklare då. och luta dig lite framåt i kicken... du ska alltså inte följa kickens lutning utan du ska mer framåt.

jag gör lika som du! de är jobbigt.. därför föredrar jag 5or :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp