360

Hansol

Ny medlem
360
Tja! jag har åkt skidor i många år och har börjat hoppa dom senaste åren men jag vågar eller får inte till typ en enkel 360 jag vågar ju hoppa och göra trick det är inte det men att göra en 360 är knepigt. om någon har bra tips på hur man ska göra för att få det att funka så skriv gärna. /hansol

360
När det gäller 360 är det inte så viktigt att sätta snurr med hjälp av armarna. Jag blir helt störd om jag ska flaxa med armarna i upphoppet. Koncentrera dig bara på att komma hela varvet runt, att inte fastna efter trekvarts varv. Titta över axeln efter landningen, men annars går det rätt bra på känsla när det gäller 360. En sak som jag måste tänka på är att vara upprätt i snurren. Det allra viktigaste är att vara säker, då går det bäst.

360
som föregående talare: vrid på huvudet. gör det ögonblicket innan uthoppet. landningen ska du se för första gången efter snurren. det finns nån slags psykologisk spärr som gör att man gärna vill hålla blicken på landningen hela tiden, men när man kommit över den äre inte så svårt.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp