360???

marcusnow

Ny medlem
360???
Jag hade tänkt mej att prova på att göra en 360 i vinter
men vet inte riktigt om jag vågar...
Jag försökte förra året 3 gånger fast då kom jag aldrig riktigt runt utan de blev en 270...
Jag undrar om de e någon som har något bra tips på hur man kan klara en 360...???
Tack på förhand Marcus...

360???
Hej.
Testa på ett hopp du känner att du kontrollerar, kanske ett lite mindre hopp. Sen tar du rätt mycke och se till att inte tveka när du ska rotera så du kommer hela vägen runt.
Lycka till!

360???
jag provade det första gången för ett år sedan
och det är inge svårt det är bara att bygga ett hopp inte så vert för då är det svårare att få igång rotationen.
om vi säger att man snurrar åt vänster(motsols). när du kommer imot hoppet så vrider du kroppen lite åt höger ock stavarna enu mer och sen när du kommer imot hoppet så är det bara att starta snurren med armarna och sedan lite med kroppen kolla över axeln och sök landningen. när du ser landningen så är det bara att fortsätta kolla på landningen tills du landar. på dom första 360 så är det lätt att få bak tyngd så det är bara att nöta sen så kan du göra det i ett fett big jump eller gap.

//per

360???
Ta de lungt.. de kommer av sig självt.. själv satte jag de första säsongen ja jibba för att ja kännde att de var dags. men jag har en kompis som oxå satte de första men han har inte gått över till 540, 720 o de än för att han inte känner sig säker på de än.. sen känner ja vissa som har satt cork 7 redan första säsongen.. så tare lungt de kommer.. testa i ett hyffsat litet hopp (2-3 meter platå) som du känner dig säker i sen så ere bara krypa ihop lite o titta runt axeln hela tiden.. inte rakt fram eller ngt utan runt axeln enda tills du ska landa, då spänner du blicken i landningen och inväntar rätt läge att sträcka ner fötterna på..

det kanske låter "krångligt" men det kommer av sig självt..

ps. Kom ihåg, man e inte proffs direkt utan de tar ett par försök innan du klarar det..

360???
titta inte efter landningen för tidigt e värt att nämna. frå då tittar man ju runt axeln och det leder till bakåtvikt, ta i med hela kroppen,, åk o var bestämmd, tryck ifrån med benen o hela kroppen inte bara åka o ta i med överkroppen då får man aldrig igång en riktig rotation´och man måste titta runt axeln lite mer o då ja somsagt..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp