360?

360?
det finns inte 360 på skidor, det heter hhelikopter, men försök att snurra när du hoppar, det brukar lyckas ;)

nä du får testa dig fram, du måste bara våga"

360?
när du åker mot hoppet så vrid hela kroppen åt motsatt håll.
när du kommit upp i luften så bara "vrider du tillbaks hela kroppen" + lite till

tänk på att hålla ihop fötterna för att inte stoppa rotationen.

Föresten heter det 360 även med skidor. det var på det gammla gammla old school tiden det hette helikopter....
enligt mig i alla fall

360?
alla har ydligen missat den mest viktiga grejen. kolla oever axeln, och fortsaett kolla tills ni ser landningen. naer det gaeller rotationen aer det bara att koetta och det aer raett som fan att man maaste halla ihop foetterna.

360?
Det är bara att träna lite hemma och se om du kan stå på plan mark och snurra utan att ramla. När du kan hoppa runt 360 MED balans på marken kan du försöka i backen. Tänk på att skidor och pjäxor väger betydligt mer än dina utslitna skateskor. Ekvationen blir att du måste hoppa 5 gånger så högt eftersom dina pjuck väger 5 gånger mer för att sätta en 360. Och sen blir den snygg. vann jag mest korkade förklaring nu?

360?
Jag tycker det viktigaste är att inte tveka. Varenda gång jag tvekade när jag lärde mig 360 landade jag på huvet. Så mitt tips är... tveka inte. Och börja helst med att hoppa där det finns lössnö. Då gör det inte ont om man landar på magen eller ryggen. Hjälm kan också vara bra. Försök också ha hela kroppen rak, helt lodrätt, så du inte landar knasigt.

360?
Du SKA tveka, näru kommer runt ungefär 90 lr 270 grader, sluta rotera o förbred dej för landningen! De e sååå roligt ;)
Kan även göras som 450 ock 630!!!
VÅGA! :)

peace......

360?
Det är bara att ta fart, hoppa, snurra, landa .. det går hur lätt som hellst om du inte tvekar ..
ta inte för lite fart heller ..
laters ..

360?
Starta hemma i vardagsrummet och dra några 360 hemma på mattan, åk sedan och hyr ett par snowblades och kör 180 (som du förmodlingen klarar stående på marken), kör sedan 360 på lite lagom stora hopp så att du känner att du får in det. hyr/låna twintip (gärna av det lite kortare slaget) och hitta ett lite större hopp med en mjuk och inte altför brant landning och kör 180 och sedan 360. lätt som en plätt och man slipper ramla och slå ihjäl sig, man skall dock komma ihåg att denna metod inte är fullt lika tuff som att bara satsa allt på närmaste bigjump.

360?
jag har ett bra tips som min kompis lärde mig. om man e rädd för att ramla så ska man köra typ 90 lr 270 å så och ramla med flit så vet man hur det känns.

bra ide va sen när man vet det så är det bara å hoppa för man vet att det gör ont å ramla fel så sätter man 360 direkt.

ok inte för att jag satte den men iden va bra:D

360?
"Ta god fart, og når du kommer til hoppet må du starte rotasjonen på hoppet. Da for du brukt friksjonen til å komme deg rundt!"

Asså man ska itne börja rotera i kicken ? . utan trycka till med höger foten ifall man roterar motsols och tvärtom .. rotera överkroppen först och kolla efter landing .. sen de viktigaste TVEKA INTE ! och VÅGA ! .. Det är lättare än dom flesta tror ..

Tillbaka
Topp