500D kontra 550D?

SBHalbin

Ny medlem
500D kontra 550D?
Hej! Är extremt köpsugen och trådnamnet säger väl allt? Skillnaden, för, nackdelar, positivt och negativt. Kom med allt du VET om ämnet. Kom ihåg att prisskillnadne ligger på ca 2000 kr. Är det värt dom extra kronorna osv..?

Tack för alla svar!

/ Köpsugen SBHalbin

500D kontra 550D?
Har själv varit intresserad av någon av dessa kameror. Jobbar med elektronik och frågade vår kameraexpert som tokrosade 550D och sa att han skulle valt den varje dag i veckan. Tydligen är det nästintill samma optik i 550D som i 7D vilket förklarar prisskillnaden mellan 500 och 550.

Här har du ett grymt paket för grymt pris:

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=550D18135pac

500D kontra 550D?
Har själv en 500d och är helt klart nöjd med den! MEN som sagt.., fler fps i 1080-läget hade inte varit helt fel. Vad gäller själva kamerahuset är det inte så mycket som skiljer. Sensorn är samma (CMOS), dock lite fler megapixlar, högre ISO, något högre upplösning (4752x3168 pixlar vs 5184x3456). Hade gärna haft en 550d p.g.a. dom bättre filmningsmöjligheterna, även om kvalitén i 720p är helt ok. Får nog bli en 550d/7d nästa gång.

Lägg dom 2000 extra om du har tänkt att filma mycket!

500D kontra 550D?
tänk på att du kanske inte ska köpa en systemkamera at filma med om du inte är jävligt intresserad och kan din grej.. för annars kommer resultatet bli värdelöst!

500D kontra 550D?
lånar tråden lite... 550d är ju sjukt svår att få tag i, för vill helst ha den från elgiganten då man kan ta trygghetsförsäkringen som kan vara j*kligt bra att ha ifall man ska filma/fota mycket utomhus på vintern. dock finns 500d redo att hämtas men jag är fortfarande lite osäker eftersom jag kommer att filma mycket och som det står innan så filmar 550d med mer fps.

Men tar in alla tips, är ju inte jätte bråttom med kameran :)

500D kontra 550D?
vitblom sa:
lånar tråden lite... 550d är ju sjukt svår att få tag i, för vill helst ha den från elgiganten då man kan ta trygghetsförsäkringen som kan vara j*kligt bra att ha ifall man ska filma/fota mycket utomhus på vintern. dock finns 500d redo att hämtas men jag är fortfarande lite osäker eftersom jag kommer att filma mycket och som det står innan så filmar 550d med mer fps.

bråttom får man inte ha. du lär, precis som jag få vänta minst en månad på den.

500D kontra 550D?
SBHalbin sa:
vitblom sa:

What jag fick hem min för mindre än en vecka sedan. Kolla internet?

Finns ju sidor med trygghetsförsäkring där med:)

Senast ändrad:
500D kontra 550D?
FilleJ sa:
SBHalbin sa:
vitblom sa:

What jag fick hem min för mindre än en vecka sedan. Kolla internet?

Finns ju sidor med trygghetsförsäkring där med:)
ne man får aldrig ha bråttom!
ska kika runt lite på internet och se vad jag hittar : )

500D kontra 550D?
500D kontra 550D?
om du inte måste ha en kamera akut nu, så skulle jag vänta ett tag till. kameratillverkarna förstod inte att det skulle bli sånt sug efter den typen av kameror som du kollar på, och det krävs därför att du köper till en hel del extrautrustning för att kunna göra ett bra resultat(monitor,mic,stativ,follow-fokus mm). det lär komma kameror som är betydligt bättre för just filmandet inom kort.

Tillbaka
Topp