540/720

chrille50

Ny medlem
540/720
tjena behöver hjälp med 540. jag sätter 360 clean med grab å allt annat. men när jag provar 540 så snurrar jag sgtare fast det känns som jag ttar i allt jag kan. borde jag köra utan stavar eller svänga upp lite i kicken. ge tips :D

Senast ändrad:
540/720
Hade också problem med 540 i början. Jag stannade liksom, fick inte så mycket spinn. Mitt tips (det sättet jag gjorde på) är att du kör i ett hyfsat stort hopp, med det menar jag inte x-games hopp och inte mini hopp. Släng armarna åt det håll du vill snurra (släng dom hårt) vips du har gjort en 540! Kan nog inte förklara mer än så, men fortsätt försöka tillslut klarar du det automatiskt!

540/720
det är ju ingen större skillnad på 3a och 5a, bara mycket skönare med 5a...
men vadå, du snurrar saktare? du kommer väl ändå runt minst 3a? då är det ju inte så mycket att säga... kör bara

540/720
låter som att du hoppar på ett för litet hopp, de e lättare att hoppa på ett större hopp för då har du mer tid i luften o kan då kontrollera din "spin" mer!

540/720
Langar några tips:

1. Ta lagom mycket snurr för att komma runt med marginal men ändå kontrollerat.
2. När du kommit runt 360 checkar du landningen och "snärtar" runt din underkropp för att göra sista 180:n.

Annars är det bara att testa dig fram!

540/720
Hade precis samma problem förra säsongen, men efter några försök på ett ganska litet hopp (typ 3m) så bara satt den helt plötsligt.

Det jag gjorde annorlunda mot innan var att jag poppade mycket hårdare från kicken och stannade kvar i rotationen längre tid, längre tid än vad som kändes säkert!

Så Poppa hårdare och stanna kvar med kroppen i rotationen längre!

Tillbaka
Topp