Rossignol SAS s4 eller Salomon Dumont pro?

Holmstrand

Ny medlem
Hej!
Ska få ett par skidor av alpingaraget och valet står mellan Rossignol SAS s4 och Salomon Dumont. Kör mest park och pist, knappt någon offpist alls. Vill ha ett par "lekiga" skidor med bra pop osv. Väger ca 60 kilo och är 171 lång.
Tacksam för svar!

Vilka längder tittar du på?

S4 är en ganska smidig och lätthanterad skida, det är väldigt få som inte är nöjda med den. Allt ifrån lättviktare till stora killar.

Jag kör personligen med Dumonten och tycker att den är riktigt schysst. Riktigt bra flex och en kul skida att åka runt med, man känner att man får tillbaka något när man åker med den. Dock är den lite styvare än de flesta parkskidor, men det känner du säkert i butiken.

Om du vill ha schyssta parkegenskaper hade jag tittat på 176-längden av Dumonten, och 174 av Rossignol.

Jag har bara kört lite till och från med mina Dumont (växlade mellan dem och mina raceskidor under skidtestet i Åre) så jag har svårt att ge en utförlig recension än. På fredag kommer jag köra heldag med bara Dumont och då kommer det railas, hoppas och göras allt möjligt, så om du fortfarande inte köpt skidor innan dess kan du få ett bra svar på lördagen..

Suspecten är nästan identisk med dumonten förutom grafiken och dumontens dubbla edge crackmore.
Edge armor fungerar inte.

Så vill ni ha en mer prisvärd skida så kolla på suspecten.

Personligen så tycker jag salomon gör onödigt tunga skidor.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp