.

pannkan62

Medlem
.
Tja köpte ett par k2 disorderly i julas och med dom fick jag med marker griffon och jag har inte kört så värst mycket med dom max 10 gånger. Och nu när jag skulle köra så märker jag att skistoppern glappar. Har det hänt för flera för ett par så dyra bindningar tycker jag inte ska gå sönder så lätt. Jag har bara hoppat i småa hopp

.
DBarkvik sa:
fredrisch sa:
Alr3m3R sa:
Jag har k2 disorderly med markerbindningar och mina har börjat knarra när man trycker ner skidan mot marken.
Samma här, fast på ett par andra K2 skidor, men samma bindning. Vad är felet? borde man göra nåt åt det?
Kanske för att skidan är mjuk och böjer sig?
Men det har aldrig knarrat tidagare, utan har börjat nu på senare tid. känns som om det är bindningen och inte skidan som knarrar.

.
Jag hade ungefär samma problem med mina K2 med marker och då sa nån att marker hade problemet att när man var i luften så åkte skistoppern ner lite, så varje gång jag landa switch slog den i och vreds sönder helt så skistopper problem med marker är nog ganska vanligt tror jag.

.
DBarkvik sa:
Skistoppers tar alltid stryk, oavsett vad det är för bindning.
Konstigt...

Hade ett par Marker M11 free, dom pajade hela tiden i skistoppern

Sen skaffade jag 2 olika par Look Px12, och dom hade jag i över 2 säsonger, behövde aldrig böja tillbaka några skistoppers

Nu är jag tillbaka på ett par Marker Griffon, och har redan efter 50 skiddagar fått böja tillbaka stoppern 5ggr...

Både efter switch och vanliga landningar...

.
linder sa:
DBarkvik sa:
Skistoppers tar alltid stryk, oavsett vad det är för bindning.
Konstigt...

Hade ett par Marker M11 free, dom pajade hela tiden i skistoppern

Sen skaffade jag 2 olika par Look Px12, och dom hade jag i över 2 säsonger, behövde aldrig böja tillbaka några skistoppers

Nu är jag tillbaka på ett par Marker Griffon, och har redan efter 50 skiddagar fått böja tillbaka stoppern 5ggr...

Både efter switch och vanliga landningar...
Önskar att mina px12or kunde hålla va som dina.
Mina utlöses inte ibland och har fått böja tillbaks dom x-antal ggr.

Tillbaka
Topp