720 eller backflip?

freeride_nu

Aktiv medlem
720 eller backflip?
Vilket trick är svårast att greja, 720 eller backflip?
Backflip verkar klart coolast men är det inte jobbigt om man inte kommer runt. I en 720 har man ju fötterna mot marken hela tiden, det är lite tryggare. Men är det enklare?

720 eller backflip?
hmmm...

jag måste säga att flippar (åt båda hållen) är helt klart lättare...

flippar handlar ENBART om att våga, man slår sig inte särskilt mycket om det är bra med lös-snö i landningen...

jag skulle inte rekommendera att testa flippar de första gångerna i parker, landningen i sådana hopp brukar vara hård och isig, eftersom det finns en risk att man landar på huvud/nacke, en 720 ska det ganska mycket till om man gör en sån landning.

en stort hopp + mjuk landning, mycket fart, luta sig tillbaka och hoppas man kommer runt.

lycka till!
/erik studer

720 eller backflip?
ja tror de ligger mycke i psyket när det gäller volter.. snurra kan man ju göra varsomhelst , hursomhelst (nästan ;). Voltar gör man ju inte så ofta precis

har aldrig satt backflip men däremot 720 så jag tycker ju självklart de e lättare..
men som sagt.. första gången du provar gör de med mycke lössnö i landningen, då vågar du mer :-) (och slår dig mindre om du misslyckas)

720 eller backflip?
Är det inte dags att införa ett namnbyte, 720 känns som en snowboard term. det heter ju t ex inte 360 utan helikopter. Bananhelikopter är ett givet namn efter en helikopter inom armen som endast har två rotorblad formade som bananer.

Mejan hoppas att du använder det uttrycket i fortsättningen. Besökte Ischgl idag, ett lysande skidområden. tyvärr höll inte den brutna mittelfussen.

mejan var åker du nästa gång?

720 eller backflip?
ja tkr att backflip e lätast...för de e ju typ som att göra en 360.. men 720 måste e ganska lätt på stora hopp men aa..=D vet e fan... backflip tror ja på.! :)

720 eller backflip?
Backflip är lättare än 360 tycker jag faktiskt,Gäller bara att våga!

720 eller backflip?
Jag blir mer impad av en clean 7a än en backflip... men båda är ju helt klart coola tricks. Rent tekniskt är ju en 720 rätt mycket svårare, samtidigt som en backflip är "psykiskt" svårare... så dom ligger på ungefär samma nivå om man ska pröva nåt av dom för första gången...

720 eller backflip?
Tror 720 är lättare att våga men svårt att göra medans backflip är svårt att våga men lätt att göra..

720 eller backflip?
jag tycker en 7:a e lättare än en backflip...men det beror ju på om du är bättre på att volta eller bättre på att snurra...du kan ju jämföra med om du gör det på studsmatta...

720 eller backflip?
Mer poäng i en tävling för en 7a i vilket fall (om den är snyggt utförd dvs). Tycker även personligen att det är grymmare med en 7a än en vanlig backflip

720 eller backflip?
börja förs att öva volter på stutsmattor. sen är der att bra att ha mycket lös-snö i landningen oh luta sig bakot.

720 eller backflip?
lättare med flip men det bror på hur bra du är på att snurra också.. har du gjort flip på studsmatta grejar du det på skidor

720 eller backflip?
jag tror att backflip är lättare. men det beror på om man inte klarar det på studsmata och sånt så är nog 720 bättre att pröva på.

Tillbaka
Topp