720 med bob.

Simpan91

Ny medlem
720 med bob.
Jag har tänkt prova 720 med bob nu till vinter. Sätter 360 ganska säkert och har klarat 540 ganska många gånger, så jag tänkte om det är någon här som klarat det och har något tips att ge mig.
Skulle även vilja veta om jag kan träna till det nu på sommaren(finns inget vattenhopp i närheten).

Alla tips är välkommna =)

Senast ändrad:
720 med bob.
Tänk på att använa hela kroppen när du snurrar!

Börja så här.

Skotta upp en fet snöhög (be polarna hjälpa så dne blir rejäl)
Hoppet ska vara ganska stort. Gärna brett!
Sen är det bara ta högh fast o kasta dig med hela kroppen!

Aja Lycka till !

720 med bob.
Kanske det som är problemet, känns som att jag bara tar i med "underkroppen" och på så sätt tappar rotation ganska fort efter uthoppet.

720 med bob.
Vadå snowracer? Om han säger att hans polare heter Bob så heter han väl för fan det också!

720 med bob.
Stopp och belägg! bob? BOB? Vaddå Bob?
Finns ju så många olika sorters bob.
Här är några olika bobbar:

849

Bob Marley. Sjöng låtar. Rökte gräs...

BO.jpg

Bobsleigh. (Svårt att göra 720 med...)

bob-sylt-squezzy.jpg

BOB sylt på squeezeflaska. Gör även bra apelsinmarmelad...

bob-burnquist-one-of-the-top1.jpg

Bob Burnquist. Sätter definitivt 720.

Några av de här du menade?

720 med bob.
Mattias_h sa:
alltså nu har det väl ändå skenat, killen ställde en relativt simpel fråga? och det hela resulterar med massa sjukt ocleana skämt.
Han frågade inte ifall det heter bob eller snowracer? han bad heller inte om bilder på allt som går under benämningen bob? töntar !

Angående frågan.. jag har faktiskt ingen aning men skulle väl tro att man måste dra med hela kroppen på något sätt!?

yo yä..eller vad säger man?
yo yoä faktist

och om jag skulle dra 720 på bob skulle jag typ testa att svänga in i kicken och slänga runt boben allt jag kunde, kolla runt axeln och kanske till och med sätta in en fot i kicken för att höja rotationen..

720 med bob.
lol längesen jag skrattade såhär mycket!
Är inte bob en sån röd pulka som man åkte i när man var typ 4 år?
Jag trodde att det hette pulka.

PS: drar du en 720 med pulka vill jag gärna ha filmbevis

Tillbaka
Topp