-

• Trådstartare Trådstartare IngemarH79
  • Start datum Start datum
-
Personligen tycker jag att någon som startar trådar i den här kalibern kvalificerar till platsen. Min röst faller således på IngemarH79 - mycket tack vare "I Åre kan de inte åka skidor"-tråden.

Korkad tråd får korkat svar. Av den anledningen bör inte den här tråden ens få vara kvar...

-
Äkta troll är inte så många: felix, jag själv ibland under tidigare alias, icemann (?) kapten stofil (finns han kvar) och en handfull till,

de som "aldrig tillför något till diskutionen. Är oförskämda, förolämpar, är allmänt barnsliga osv." är lite fler, typ majoriteten av freerides småjibbers, rent objektivt då...

edit: glömde felix, hur nu det gick till...och Jibberisch bortplockad (tillsvidare iaf)

Senast ändrad:
-
Denna tråd är som gjord för att spåras ur :)

Dubbelprofiler är inte ok. Misstänker ni någon sådan så anmäl inlägget eller skicka iväg ett mail så kollar vi upp det.

-
johan sa:
Tror du verkligen det? =)

JL76 sa:
Äkta troll är inte så många: jibberish, jag själv ibland under tidigare alias, icemann (?) och en handfull till

de som "aldrig tillför något till diskutionen. Är oförskämda, förolämpar, är allmänt barnsliga osv." är lite fler, typ majoriteten av freerides småjibbers, rent objektivt då...
Jag kräver en motivering! (Utgår ifrån att du menar mej trots stavfelet)

Senast ändrad:
-
johan sa:

Dubbelprofiler är inte ok. Misstänker ni någon sådan så anmäl inlägget eller skicka iväg ett mail så kollar vi upp det.
Denna tråd är som gjord för att spåra ur*

Mohahaha jag trollade Johan >:)

Edit: Ta bort smilegrejen så ser nu hur elak min smiley är!

Senast ändrad:
-
Jibberisch sa:
johan sa:

JL76 sa:
Äkta troll är inte så många: jibberish, jag själv ibland under tidigare alias, icemann (?) och en handfull till

Jag kräver en motivering!
Ber om ursäkt för min felstavning av dit namn,
vissa sarkasmdrypande inlägg kanske enbart var humoristiska utan någon tanke till reaktion? Då får jag väl stryka dig från listan, men felix stannar och han lär veta varför.

-
Det verkar finnas lite kryphål och gråzoner här i begreppet:

Att "trolla" på Internet innebär fortfarande att skriva inlägg som har syfte att åstadkomma en icke-konstruktiv respons från övriga. Ett "troll" kan använda många olika metoder och knep för att uppnå detta.

Det är viktigt att vara medveten om att det medför en risk i sig att dra alltför stora växlar på begreppet troll. Det händer att internetanvändare falskeligen anklagas för "trollande", trots att de har ett seriöst uppsåt med positiva förtecken.

Användare kan exempelvis anklagas för att vara "troll" antingen som ett uppsåtligt retoriskt knep, eller som en följd av missförstånd. En person med åsikter som skiljer sig från majoritetens upplevs lätt av andra debattörer som provokativ, och kan i förlängningen komma att beskrivas som ett "troll", trots att en mer neutral genomlysning av diskussionen kanske visar att det egentligen inte alls ligger till på det sättet. En annan orsak till att en person felaktigt upplevs som "troll" kan vara att personens meddebattörer har en annan uppfattning om vart forumets debatt bör leda.

Om någon part uppfattar att socialt umgänge är forumets huvudsakliga syfte, och en annan part istället ser exempelvis analytiskt resonemang för att nå logiska slutsatser som det primära syftet, kan de två parterna uppfatta varandra som troll utan att någon av dem egentligen alls bär internettrollets attribut. Man kan därmed konstatera vikten av att forumets arrangör/moderator tydligt förklarar vad som är diskussionens syfte, om det finns gränser för yttrandefriheten i forumet, och var de i så fall bör dras.

Oftast är det uppenbart när en användare skriver endast för att provocera och söka konflikt, snarare än för att uttrycka ärligt menade åsikter. Ett gyllene talesätt är att det är "sak och inte person" som bör diskuteras i alla diskussionsforum. Så länge argument kan bemötas på ett sakligt och konstruktivt sätt uppstår oftast inga problem, även om det är ett troll som framför argumenten. Om trollet till exempel har som avsikt att provocera, bör man inte låta sig provoceras och därmed ge trollet den uppmärksamhet det vill ha.[1] "Mata inte trollen" är ett i sammanhanget känt talesätt.

-
JL76 sa:
Jibberisch sa:
johan sa:

JL76 sa:

Jag kräver en motivering!
Ber om ursäkt för min felstavning av dit namn,
vissa sarkasmdrypande inlägg kanske enbart var humoristiska utan någon tanke till reaktion? Då får jag väl stryka dig från listan, men felix stannar och han lär veta varför.
För-all-del, ha mej kvar på din lista. Var inte så jag menade, ville bara ha en motivering. Man får tolka inlägg precis som man vill, mina mindre seriösa inlägg är ofta en reaktion på andra mindre seriösa inlägg.

-
God Afton!

Enligt undertecknads uppriktiga och helt ärliga förmenande, torde författaren med innevarande inlaga aktivt inbjuda till exakt den infantila, och måhända i förstone betraktat, omogna respons som författaren i grunden förfasat sig över och sökt anmäla.

Okunnig om författarens bakgrund och historia i detta illustra Forum, anmodas författaren att fästa sin uppmärksamhet på det faktum att, under mer än ett decennium har här mången god holmgång utkämpats, ömsom i god ordning, ömsom i kakkfoni och kaos. Ordet är som bekant fritt för alla medborgare, ett språk är som bekant alltid i förändring, och vi lever i en demokrati där åsiktsfrihet råder.

Skrattade nånsin Jesus, slutade Buddha nånsin att le? I Forum SKA inlagor, kommentarer, invektiv, etc, av nödvändighet kontinuerligt väcka läsarens hela palett av emotioner men också tilllåta att skrattmusklerna tar sig en svängom.

Så låt oss helt enkelt fortsättta! Inget är stillastående! Allt är i rörelse! Allt är på glid!
Inom kort så även Eder förbundne laggklämmare...

Ace DG

Troll? Enligt definitionen finns ca 723 kandidater, många att räkna upp...

Senast ändrad:
-
Ace_DG sa:
God Afton!

Enligt undertecknads uppriktiga och helt ärliga förmenande, torde författaren med innevarande inlaga aktivt inbjuda till exakt den infantila, och måhända i förstone betraktat, omogna respons som författaren i grunden förfasat sig över och sökt anmäla.

Okunnig om författarens bakgrund och historia i detta illustra Forum, anmodas författaren att fästa sin uppmärksamhet på det faktum att, under mer än ett decennium har här mången god holmgång utkämpats, ömsom i god ordning, ömsom i kakkfoni och kaos. Ordet är som bekant fritt för alla medborgare, ett språk är som bekant alltid i förändring, och vi lever i en demokrati där åsiktsfrihet råder.
Man blir tårögd!

-
Okej, till största trollet genom tiderna nominerar jag Arc Tracer! Han var ett troll så till den milda grad att han försvann! Och ingen har sett till honom sedan dess!

-
JL76 sa:
Äkta troll är inte så många: felix, jag själv ibland under tidigare alias, icemann (?) kapten stofil (finns han kvar) och en handfull till,

edit: glömde felix, hur nu det gick till...och Jibberisch bortplockad (tillsvidare iaf)
WORD!
SJUKT IRRITERANDE SNUBBE

-

@GNU, @all

Käre gamle Arc Tracer ligger faktiskt klart bra till i en all time troll-lista. Han producerade ett mer eller mindre okänt antal helt meningslösa, men ändå genomtänkta ämnen som bete åt pöbeln.

Ett typiskt exempel ur mängden:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=4538

Rent generellt hade Freeride en ganska lång period där i början med stora mängder av nåt som väl skulle kunna kallas glad-trolling. Då kallades det inte så, utan gick mer under namnet 'brantåkarsnack' eller dylikt. Det var förutom nämnde Arc T också Mes, JCM, IngaMartaNilssonFrideborg, El Perro och hela den klassiska ligan som höll fanan högst. ChamoX skulle, om skribenten personligen fick välja, naturligtvis brännas. Val Misär var möjligen the shit, men det reddes väl aldrig riktigt ut. Massor av teoretisk (och i fallet JCM väldigt praktisk) Fernet gick åt. Upp med ett ämne i luften och sen smash. Om det sen handlade om absurdheten att tävla i friåkning eller vaga teorier kring multinationella sportprylshandlarkonspirationer spelade nog egentligen ingen roll.

Senast ändrad:

Liknande trådar

D
Svar
8
Besök
2 K
D
Svar
22
Besök
3 K