Pudertwintip

sebhahn

Medlem
Pudertwintip
Hejsan!
Söker ett par puder-twintips med ca 100 i midja,
Är 158 lång och väger 47 kg, nån som vet en passande skida?
Har kollat lite på Dynastar 6th Sense Slicer i 169
( PS: ska ha dom till nästa säsong)
Har åkt skidor i 13 år, åker 20% park 40% offpist och resten leker eller carvar jag i pisten.

/Sebastian

Senast ändrad:
Pudertwintip
Köpte precis Rossignol S3. Har hört mycket bra om den. Skall prova den i helgen och återkommer med en recension efter det.

Jag väger 85 kg och kör på en 186. Du borde köra på en 168 alt. 177 beroende på din åkteknik.

3500 kr med bindning på Intersport för tillfället som är ett jäkligt bra pris...

Pudertwintip
Intersports hemsida är totalt värdelös, dom har inte en tiondel av produkterna dom säljer på den.

Här är en länk från Freeride om du vill kika på den: http://www.google.com/imgres?mgurl=...a=X&ei=ByAkTfurKYmq8QP6td22BQ&ved=0CC0Q9QEwAQ

Sjukt lång länk! haha

Skidan finns i alla fall i den flesta Intersport-butiker. Du åker ungefär samma fördelning på berget som jag själv. Skidan är för en avancerad åkare, har rocker (early rise) och en midja på 98 mm. Skall tydligen vara grym i BC och i parken, men den skall även fungera riktigt bra i pisten med, iaf så länge man ställer den på kant (som med alla rocker-skidor)...

Samma skida, men annan design: http://www.rossignol.com/SE/SE/s3-freeride_RA0SV01_product_ski-men-skis-freeski.html

Låter som skidan skulle passa dig!

Återkommer efter helgen med en recension! :)

Stay tuned...

Pudertwintip
Jag kan tipsa om Line Prophet 100. Jag har köpt dem till den här säsongen och provade dem förra veckan i Vemdalen. Jag är mycket nöjd med dem, speciellt i uppkörd pist. Finns för drygt 4000 med frakt på snowfit.co.uk (utan bindning, men ändå 1500 billigare än conrad).

Pudertwintip
Om du köper den tänk på monteringen. Jag hade INTE mittmonterat, utan monterat på det bakre strecket. Funkar betydligt bättre i offpisten och pisten. Men det kanske du redan har koll på... :)

Tillbaka
Topp