Dynastar Cham 97 eller Nordica enforcer 93

samjaffa

Medlem
Behöver expertis och råd ?
Räknar mig som åkare att vara mellan intermediate och advanced som åkare.
Åker mest i svenska fjäll.
60% pist och 40% nära pist/skog och offpist. Efter att ha hållit upp flera år hittade jag glöden igen och märker att jag söker mig mera utanför pisten.
Jag står mellan valet av Dynastar cham 97 och Nordica enforcer 93. Har lekt med tanken enforcer med 100 midja.
Vad har ni för erfarenhet och vilka råd kan ni ge mig i valet av skidor.
Tack redan nu ?

Cham 97 klart mest lättåkt, men en rätt trevlig skida. Enforcer 93 den mest krävande av de tre, men riktigt vass om den pressas ordentligt - bra pistskida. Enforcer 100 = vinnaren i min bok! Gott om prestanda när en vill ha det, men fortfarande lättåkt och lekfull. Har dock bara åkt dessa på skidtester i försäsongspis, så jag kan inte uttala mig om hur de beter sig utanför pisten. Skulle gissa att enforcer 100 vinner där dock, tätt följd av cham.

Alla tre skidor är riktigt riktigt bra. Jag tycker att Cham 97 är mest lekfull. Har bara kört Enforcer 93 i pist och där är den stabil, tål hög fart men känns ändå kvick. Enforcer 100 är en kanske en av de mest allsidiga skidor som finns enligt min mening, bredden gör att den bär bättre i djupare snö, men den är krävande och kanske kan kännas lite mindre lekfull än 93an och Cham 97.
Söker du dig mer utanför pisten så skulle jag nog välja....Enforcer 100! (Den funkar också alldeles utmärkt i pist)

Tack Pirmin79 och Skitester för goda råd.
Det blev bråttom med köpet för jag hittade Enforcer 100 till ett bra pris (399€).
Valet blev därför enkelt.

Tillbaka
Topp