F
FannySelmersson
Guest
-
-
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
om du kör park så ja... det skulle nog bli bra... (mittmåntering)crunchy sa:Hehe okej!
jag gjorde ett sånt där "test" som finns här på sidan, och då skulle jag ha ca 152 cm långa twintips? Tror ni det blir bra?
skulle va jätte glad om jag fick lite svar... Har blivit besatt av backen! :D
are you sure? Jag skulle nog rekommendera ungefär 2,5 cm bakom mitt mitt, blir ju ganska allround, och hur kul är det att lära sig hoppa på ett par bakmonterade skidor... njaaaaafelix sa:Hej, lycka till med skidköpet men vad du än gör... MITTMONTERA INTE!!!
Det förstör skidans egenskap något så fruktansvärt, kanske inte just i luften men där spenderar du ändå bara typ 0,000009% av din åkning. En "rätt" monterad skida år så mycket roligare att åka med.
Jag skulle kolla på skidor mellan 155-160cm. Eftersom som du säger har du åkt skidor ända sedan du var tre år, jag tror du har tillräckligt med erfarenhet för att hantera ett par så långa skidor. Hade du varit nybörjare kanske 150-155 hade vart att föredra.
Hejdå
Fast är skidan symmetrisk så ska den mittmonteras.felix sa:Hej, lycka till med skidköpet men vad du än gör... MITTMONTERA INTE!!!
Det förstör skidans egenskap något så fruktansvärt, kanske inte just i luften men där spenderar du ändå bara typ 0,000009% av din åkning. En "rätt" monterad skida år så mycket roligare att åka med.
Jag skulle kolla på skidor mellan 155-160cm. Eftersom som du säger har du åkt skidor ända sedan du var tre år, jag tror du har tillräckligt med erfarenhet för att hantera ett par så långa skidor. Hade du varit nybörjare kanske 150-155 hade vart att föredra.
Hejdå
JAG tycker iaf hon ska mittmontera för de blir mycket lättare att hoppa å raila då... de va ju de hon ville lära sig inte direkt åka å svänga bättre? :Dfelix sa:Hej, lycka till med skidköpet men vad du än gör... MITTMONTERA INTE!!!
Hejdå
låter super! Se till att välja PAKET med bindning, kan bli svinbilligt då, 270 euro(2407 kr) tillsammans med sth 12 driver... !crunchy sa:Hmm... Jo, Svänga och sånt kan jag! Orkar inte lära mig sånt jag redan kan... :/
men är dom här ----> http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/1530/2/1/5/446/8/126/6/4/i/
något att köpa?
Jo, de va nån som skrev länken osv.. Men nu undra ja va typ alla tycker om dom? xD Dom var bra pris. Jag måste nämligen köpa dom själv. Mamma har inte råd... Så ja?![]()
5000? snarare 2,5 kcrunchy sa:Jag hoppas att mamma betalar allt annat. För jag har bara råd med skidorna. Men jag har försökt få henne att köpa ett par. ( 5000kr... hehe ) Men de gick hon INTE med på. Så jag tror det kommer gå bättre nu![]()
ja, men du BEHÖVER ju inte lägga ut 5 papp för att få ett par bra tjej-park-skidor...crunchy sa:Hehe, men de va ju ett par andra... :$
Jag hyrde ett par mittmonterade skidor i Schweiz och det gick bra att carva och köra puckel:Dfelix sa:Hej, lycka till med skidköpet men vad du än gör... MITTMONTERA INTE!!!
Hejdå