Whitedot Preacher vs Dynastar Cham

David87

Ny medlem
Hej.

Skidsäsongen närmar sig med stormsteg och det är dags att rusta upp med ny utrustning. Frågan är bara vad ska man satsa på??
Åker ca 1vecka i alperna och 1-2 veckor i svenska fjällen per år. Föredrar puder/off pist så mycket det bara går men då väderförhållandena inte är nysnö och sol varje dag så blir det även en del svängar i pisten.

Just nu är jag mest inne på Whitedot preacher och undrar därför ifall det är någon som har erfarenhet av dessa??
Har även kikat på Dynastar Cham 97.

Tacksam för svar!!
//David

David87 sa:
bootfitta sa:
Har kikat lite mer på 97, gillar ganska låg svängradie när man är i pist.
Det skiljer 15mm i midjan på Cham 97 och Preachern, vilket är en hel del, vilken du bör välja av just de två beror på vad du prioriterar - preachern för åkning utanför och cham 97 för att få ett något lättare liv bland pucklar och lite snabbare svängväxlingar.

Hade jag suttit samma båt hade jag kollat lite på skidor som Extrem P110, Hendryx purple haze/funk och kanske preacher, supernatural 108 osv. (de två senare har jag själv inte testat men på pappret passar de). Skidor som är roliga, och presterar, i pist/hårt underlag men fortfarande är roliga utanför.

Tillbaka
Topp