phil_Anderson
Ny medlem
9thward
Hej. Har hört att 9thward skidor ska ha ganska dålig kvalite att stålkanterna spricker lätt och att belagret släpper. Någon som vet om det här är sant eller att det är bara snack ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sett bild på nästa års och där ser de ut som de e två olika längder, men årets finns bara i en längd,TheFibretech sa:Någon som vet nått annat om hh pro förresten? mjuk/hård? osv..
Och görs dom bara i 172cm!?
okej gött. 172 är ju lite kort.. och nästa års design är feeet!Pizzaaugust sa:Jag har sett bild på nästa års och där ser de ut som de e två olika längder, men årets finns bara i en längd,TheFibretech sa:Någon som vet nått annat om hh pro förresten? mjuk/hård? osv..
Lite drygt att dom bara gör en längd. För tänk dom som vill ha dom skidorna fast dom är för korta så kan man inte köpa dom. Hoppas att dom gör en längd som är längre på 09/10 modell.TheFibretech sa:okej gött. 172 är ju lite kort.. och nästa års design är feeet!Pizzaaugust sa:Jag har sett bild på nästa års och där ser de ut som de e två olika längder, men årets finns bara i en längd,TheFibretech sa:Någon som vet nått annat om hh pro förresten? mjuk/hård? osv..
Ja jag är dock inte säker, var sån liten skillnad, 176 kanske. Hade velat haft den i 181, nästa års är sjukt mkt snyggare. Frågan är ju fortfarande om de e bra skitTheFibretech sa:okej gött. 172 är ju lite kort.. och nästa års design är feeet!Pizzaaugust sa:Jag har sett bild på nästa års och där ser de ut som de e två olika längder, men årets finns bara i en längd,TheFibretech sa:Någon som vet nått annat om hh pro förresten? mjuk/hård? osv..
"we give henrik whatever he want" hahaha.. tråkigt bara att han missade informationen om hårdhet osv på just hh skidanSkidhest sa:längd, design osv beskrivs kort här: http://www.skieur.com/News/2255-ispo-presentation-des-skis-ninthward-2009-2010.html?module=skieur
![]()
- HHP (Henrik Harlaut Pro Model), 116-82-106, 17,5 m de rayon, dispo en 172 (modèle 4bi9) et 176TheFibretech sa:"we give henrik whatever he want" hahaha.. tråkigt bara att han missade informationen om hårdhet osv på just hh skidanSkidhest sa:längd, design osv beskrivs kort här: http://www.skieur.com/News/2255-ispo-presentation-des-skis-ninthward-2009-2010.html?module=skieur
![]()
Armada har haft en jäkla massa problem med deras skis och de har ju ett bättre team så.... kvalitet och bra åkare hör nog inte ihop riktigt. De får ju skiten så pajar ett par så får dom nya. Skulle gärna vilja veta hur många par Salomon Czar som deras team gjort av med under säsongens gång. Delam-maniaRazz-A sa:för hade det inte varit bra skidor hade dom nog inte haft väldigt bra teamåkare.
altså är det bra?alkoholz sa:görs i elan fabrik. som många andra märkens görs i också
Menar dom inte bara att han får välja hur hans skida ska vara..? eller har han en del i hela företaget!?The_ski_freak sa:henrik is also part owner,, nån som vet hur mycket henrik har i företaget?
Hur gjorde du när du nitade och vad använde du för nitar? mina skidor börjar släppa i tailenRazz-A sa:Jag har haft ett par ninthward. Stålkanterna fram sprack flera gånger så tillslut nita jag dom. och bindningen lossnade ett antal par gånger. Men kan ju va fabrikations fel, för hade det inte varit bra skidor hade dom nog inte haft väldigt bra teamåkare.