A-frame vs diagonalt bärsystem

Kom över en ABS-lavinrygga med patron för 4000kr på XXL. Den har dock inte A-frame bärsystem utan endast diagonalt. Är det här en big deal, eller spelar det ingen som helst roll?

Det finns väl iprincip ingen lavinryggsäck med A-frame?
Bara skidorna hamnar tillräckligt långt upp så att man inte slår i de med hälarna tycker jag diagonalt funkar. Har själv en ABS rygga, Haglöfs Vojd 30 med diagonaltfäste. Mina skidor har ganska mkt tail och de hamnar alleles för långt ner. Brukar fästa de lite högre upp med några extra remmar istället.

Hej niille. Har också en vojd som jag aldrig använt och undrar om du fått dit något vätskesystem på den?
/Patrik

patsy sa:
Hej niille. Har också en vojd som jag aldrig använt och undrar om du fått dit något vätskesystem på den?
/Patrik
Använder det ibland. Har pillat in slangen där slangen som går till utlösningsmekanismen kommer ut, lite trångt men det går. Slangen för vätska blir ju då att gå helt utanpå axelremmen så funkar inte så bra när det är kallt.

Använder det ibland. Har pillat in slangen där slangen som går till utlösningsmekanismen kommer ut, lite trångt men det går. Slangen för vätska blir ju då att gå helt utanpå axelremmen så funkar inte så bra när det är kallt.
Tack för svar! Ska försöka pilla dit det och greja lite.

Tillbaka
Topp