Abisko

Bult

Ny medlem
Abisko
Är det någon som har bott på Abisko Fjällstation? Vi funderar på att åka upp över Påsk och bo i Keron med självhushåll. Är det gångavstånd från tågstationen till Fjällstationen?

Abisko
Gångavstånd = ja.
Jag bodde en del på fjällstationen på 80-90 talen. Lite pensionärshem över stället då, vet inte hur det är numera.

Abisko
Jag var där förra året efter påsk i åtta dagar och skall dit nu till påsk igen med några kompisar.

Kan verkligen rekommendera stationen. Keron är helt okej, självhushållet funkar bra -- man får hålla hårt i muslin bara så inga utsvultna turåkare tar och kastar i sig den. Priset är dessutom mycket angenämt om man jämför med tex. Riksgränsen och Björkliden.

Gångavstånd, som sagt: Ja. Även hyfsat gångavstånd (dvs. lite längre än man tror, men helt överkomligt) till Nuolja.

Vi tänkte åka en del på Nuolja men även i Björkliden och Riksgränsen då det är ganska smidigt att ta tåg mellan orterna (kostar 40kr/enkel om jag minns rätt).

Se till att ringa och boka snarast, tror det kan vara knappt om platser. Dessutom är det offpist-festival första helgen i påsk.

Tillbaka
Topp