Addict pro vs Addict, skillader?

Palmborg

Medlem
Tjena!

En fråga till alla er kunniga, vad är skillnaderna mellan Fischer Addict pro och ''vanliga'' Addict?
Jag är 183 cm lång, väger cirkus 65 kg. Kör mest i parken och är väl medelbra , kan grunderna, 3a 5a lite rails osv. men utvecklas nog under kommande vinter. kör även en hel del offpist och bc jibbing.

jag var inne i stan idag och pratade med en kunnig kille på teamsportia angående skidorna. han sa att den ''vanliga'' passar mig bättre, och jag förstår han. Men han sa även att addict pro inte alls funkar likadant i offpisten osv, vilket jag är lite fundersam över.

Men skidorna är har ju samma mått och allt? är verkligen pron BARA för park?
varför jag skriver det här är pga att jag har fått ett väldigt bra pris på just Addict pro, så vill ju slå till på den! men inte om den är för avancerad! ni hajjar?

EDIT: Jag vet att den ''vanliga'' är mjukare= bättre för mig lättviktare.

Tacksam för svar!

John

Senast ändrad:
Tror inte dom är så sjukt olika.. Jag har vanliga addict och den är iaf BARA för park..

Ganska OK i pist, men inte bra....
och jag kör BC en vecka/ år i trysil typ så det har jag inget att jämföra om hur den är...

Men i park är den underbar!

Kruxelidux sa:
Tror inte dom är så sjukt olika.. Jag har vanliga addict och den är iaf BARA för park..

Ganska OK i pist, men inte bra....
och jag kör BC en vecka/ år i trysil typ så det har jag inget att jämföra om hur den är...

Men i park är den underbar!
tack för svaret, fast det glädjer mig inte :P

Tycker att Addict är en styv och tråkig skida. Den är egentligen inte särskilt styv, men den är liksom stum vilket jag tycker gör den tråkig.

Styvheten på addict o addict pro är nästan identisk, måtten är identiska tror att pro:n mest är ett knep att sälja samma skida lite dyrare för att den har nåt kolfiberjunk för att få ner vikten en aning. Förra årets addict pro var betydligt snyggare än addict:en I år har båda ok utseende =)

Skaffa inte symmetrisk skida ifall du har minsta tanke på att köra vid sidan om pisten. Jag körde symmetriskt mittmonterat i form av line anthem säsongen som gick och du kan få rätt äckliga tailhugg tror att jag kommer köra på nåt med lite bakmontering denna säsongen.

Lite Hijack kanske men är det någon som har erfarenhet av Movement Joystick? Jag gillar den låga vikten och kan få bra pris på den.

du kan ju kolla lite på line invader, har typ samma mått fast tror den är lite mjukare.
ska du köra mer bc-hopp kan du kika på line anthem, samma teknologi som invader fast den erbjuder bara mer skida att åka på.

invader har 83 mm i midja , anthem har 93 mm i midja.

karln sa:
Styvheten på addict o addict pro är nästan identisk, måtten är identiska tror att pro:n mest är ett knep att sälja samma skida lite dyrare för att den har nåt kolfiberjunk för att få ner vikten en aning. Förra årets addict pro var betydligt snyggare än addict:en I år har båda ok utseende =)

Skaffa inte symmetrisk skida ifall du har minsta tanke på att köra vid sidan om pisten. Jag körde symmetriskt mittmonterat i form av line anthem säsongen som gick och du kan få rätt äckliga tailhugg tror att jag kommer köra på nåt med lite bakmontering denna säsongen.

Lite Hijack kanske men är det någon som har erfarenhet av Movement Joystick? Jag gillar den låga vikten och kan få bra pris på den.
ah men det är förra årets jag köper om det blir nått. men har fått tänka om nu, tack för svaren!

Tillbaka
Topp