cnallzone
Ny medlem
Affärer från usa
Tja skulle va nice om någon vet en billig klädes sida från usa med, ex häftiga jeans medmera ungefär som http://www.karmaloop.com/adv_klsearch.asp
wordDZettervall sa:De flesta kläderna från usa blir billiga nu då dollarn är under sju kronor.
Bara du inte behöver betala tull på grejjerna vilker är risken om du köper från någon affär i usa.
Men lycka till iaf .
Men spelar det verkligen så stor roll om dollarn står lågt?DZettervall sa:De flesta kläderna från usa blir billiga nu då dollarn är under sju kronor.
Bara du inte behöver betala tull på grejjerna vilker är risken om du köper från någon affär i usa.
Men lycka till iaf .
Jo det är ju sant att man kan ha tur, men man borde alltid ha det i åtanke då chansen är stor att få tulla :PDZettervall sa:Självklart kan det dra iväg hur mycket som helst i cash, om man har otur.
Har oftast inte behövt betala tull då företagen förtullat det som gåva. Blue-tomato är annars schyssta med priserna .
Tror inte att det blir några större probem att beställa från Tactics, det kan ju tillkomma mer frakt än vad som sägs vid beställningen, men dollarn är ju svag nu så din beställning från usa blir nog billigare än om du beställer från hemmaplan.ViktorP sa:e det nån som vet om det e säkert o beställa från tactics.com? för det e jäkligt bra priser...men man vill ju inte att de e som med saga ställen, att det håller på o krånglar med tullen eller nåt sånt.
om det e nån som beställt där ifrån kan ni väl skriva vad ni tyckte![]()
Men snälla ... vadå att dollarn är svag?Caiman sa:Tror inte att det blir några större probem att beställa från Tactics, det kan ju tillkomma mer frakt än vad som sägs vid beställningen, men dollarn är ju svag nu så din beställning från usa blir nog billigare än om du beställer från hemmaplan.ViktorP sa:e det nån som vet om det e säkert o beställa från tactics.com? för det e jäkligt bra priser...men man vill ju inte att de e som med saga ställen, att det håller på o krånglar med tullen eller nåt sånt.
Om man ser en vara från en affär i Usa som inte finns inom Eu så tvingas man ju beställa därifrån, kan ju vara en anledning till varför man beställer därifrån ..linder sa:Men snälla ... vadå att dollarn är svag?Caiman sa:Tror inte att det blir några större probem att beställa från Tactics, det kan ju tillkomma mer frakt än vad som sägs vid beställningen, men dollarn är ju svag nu så din beställning från usa blir nog billigare än om du beställer från hemmaplan.ViktorP sa:e det nån som vet om det e säkert o beställa från tactics.com? för det e jäkligt bra priser...men man vill ju inte att de e som med saga ställen, att det håller på o krånglar med tullen eller nåt sånt.
Om den nu ligger i 6.5kr mot kanske normala 7.0kr och han köper en tröja för säg $400 inkl frakt...
Då kostar det alltså 3650kr ist för 3920kr ... 300kr är ju rätt stor skillnad har jag hört >_>
7/6.5= 7,14%
Den "rabbaten" på 7.14% är ju självklart det som avgör att man köper från usa...
Som ni ser i mitt inlägg över så måste det vara sjukt mycket billigare för att man ska tjäna nått på att köpa ifrån USA om man jämför mot EU...
Tex: Om man har 2000kr att köpa kläder...
Europa
kläder: 1800kr
frakt: ~200kr
-----------------
totalt: 2000kr
USA
kläder: 910kr / $140
frakt: 520kr / ~$80
tull&moms: 570kr / $88
---------------------------
totalt: 2000kr
Ni får gärna posta varför man/ni just vill/ska köpa/köper från usa i denna tråden eller i min gb för jag är grymt sugen på att veta vad det är som lockar så mycket där borta som jag har missat...
/linder
Är med på din poäng, fast håller inte med dig riktigt... Isf måste man ha hittat kläderna innan man började leta för att jag ska gå med på det. För att leta kläder från USA från första början känns ju bara dumt ;PCaiman sa:Om man ser en vara från en affär i Usa som inte finns inom Eu så tvingas man ju beställa därifrån, kan ju vara en anledning till varför man beställer därifrån ..
Jag har inte beställt från dom, men dom verkar seriösa!simon_l sa:Är det någon som beställt från www.ill23.com och vet om dom är att lita på eller? Funderar på att beställa ett par Electric Eg.1 därifrån.. Ska tydligen kosta 740kr inklusive frakt, om de inte blir någon tull då.
Ne precis, men det är ju en princip sak.. Om företaget gör så för att spara/tjäna pengar så kanske man kan börja undra hur resten sköts och fungerar..pontus87 sa:Det spelar väl ingen roll om du får fraktfritt? det är ju bara i usa det är så.
Håller med, Dåligt trick av ill23 att försöka lura på gratisfrakten. för dom som bor i Usalinder sa:Enda negativa jag har hittat med sidan är detta...
La till dom billigaste Electric Eg.1 i min inköpslista..
\"Electric EG1 Goggles - Powder Blue $51.00
Subtotal $51.00
Category Discount
We Love You - $1.17
Total $49.83\"
Om ni inte ser vad som är dåligt med detta är att det är gratis frakt inom hela USA om man köper för mer än $50...
I detta fallet så köpte jag för $51 vilket skulle ge frifrakt men ist för att få frifrakt fick jag en rabatt på $1.17 vilket gjorde att jag kommer $0.17 under frifrakt gränsen vilket kostar mig mer och dom mindre...
Detta resulterar i att folk köper till något billigt för att få \"frifrakt\" och dom slipper förlora lika mycket...
Ruttet.
Jag har både mailat och lagt in så långt i "kundvagnen" så jag såg att frakten låg på ca 240kr. Jag fick också den "We Love You" rabbatten, men den gör inte så mycket eftersom dom endast har gratisfrakt till "48 lowest states" så det spelar ingen roll tyvärr.linder sa:Är med på din poäng, fast håller inte med dig riktigt... Isf måste man ha hittat kläderna innan man började leta för att jag ska gå med på det. För att leta kläder från USA från första början känns ju bara dumt ;PCaiman sa:Om man ser en vara från en affär i Usa som inte finns inom Eu så tvingas man ju beställa därifrån, kan ju vara en anledning till varför man beställer därifrån ..
Jag har inte beställt från dom, men dom verkar seriösa!simon_l sa:Är det någon som beställt från www.ill23.com och vet om dom är att lita på eller? Funderar på att beställa ett par Electric Eg.1 därifrån.. Ska tydligen kosta 740kr inklusive frakt, om de inte blir någon tull då.
Med saker på hemsidan som tyder på detta...
- "hacker safe"
- att dom inte skickar internationella ordrar utan bild på kreditkortet
- Finns en stor FAQ under hjälp där man kan ställa frågor, samt att man ser hur aktivt dom svarar.
- "security info"
- telefon nr väl synligt
Men du har alltså mailat och frågat vad frakten kostar eller vart såg du den?
Enda negativa jag har hittat med sidan är detta...
La till dom billigaste Electric Eg.1 i min inköpslista..
"Electric EG1 Goggles - Powder Blue $51.00
Subtotal $51.00
Category Discount
We Love You - $1.17
Total $49.83"
Om ni inte ser vad som är dåligt med detta är att det är gratis frakt inom hela USA om man köper för mer än $50...
I detta fallet så köpte jag för $51 vilket skulle ge frifrakt men ist för att få frifrakt fick jag en rabatt på $1.17 vilket gjorde att jag kommer $0.17 under frifrakt gränsen vilket kostar mig mer och dom mindre...
Detta resulterar i att folk köper till något billigt för att få "frifrakt" och dom slipper förlora lika mycket...
Ruttet.
Jag har ingen aning om hur mycket tull det är på goggles men det är ju minst 25% moms man måste räkna med.. vilket gör 740 till 925kr, iofs hyffsat billigt det också =)
Gött! gift är ett stort plus för köparensimon_l sa:Jag har både mailat och lagt in så långt i "kundvagnen" så jag såg att frakten låg på ca 240kr. Jag fick också den "We Love You" rabbatten, men den gör inte så mycket eftersom dom endast har gratisfrakt till "48 lowest states" så det spelar ingen roll tyvärr.
När jag mailade dom så sa dom att ifall man ville så kunde de skicka paketet som "gift" vilket betyder att chansen inte är alls lika stor på tull som annars.
Men det stog att man kunde betala med kreditkort som vanligt har jag för mig, de tog visa, mastercard och nåt mer? Man kunde också betala med Paypal så tror inte att skicka in kort på kreditkortet är ett måste.
Så jag kanske drar en beställning inom de närmsta dagarna.
Hmm låter lite konstigt det där, betalar man alltså innan dom skickar sin "card verification"? Mailar och hör med dom..linder sa:Gött! gift är ett stort plus för köparen
Står såhär på hemsidan
"INTERNATIONAL ORDERS:
Authorization:
-International orders must be accompanied by the “Illuminati Credit Card Authorization Form" PDF which is emailed to you once we receive the order."
Så man måste väl fylla i ett formulär för att visa att det är ens eget kreditkort man handlar på men det är nog inga större bekymmer!
Skriv gärna hur det gick också![]()
Fick svar nu, dom sa att det med card verification bara är för "illuminati snowboard orders", vettefan vad dom menade med det men det är bara att beställa precis som vanligt, med kreditkord, paypal eller money order!:Dsimon_l sa:Hmm låter lite konstigt det där, betalar man alltså innan dom skickar sin "card verification"? Mailar och hör med dom..linder sa:Gött! gift är ett stort plus för köparen
Står såhär på hemsidan
"INTERNATIONAL ORDERS:
Authorization:
-International orders must be accompanied by the “Illuminati Credit Card Authorization Form" PDF which is emailed to you once we receive the order."
Så man måste väl fylla i ett formulär för att visa att det är ens eget kreditkort man handlar på men det är nog inga större bekymmer!
Skriv gärna hur det gick också![]()