After season

Rat-Boy

Ny medlem
After season
När säsongen är slut i vår oavsett var man nu befinner sig, är det någon som ska vidare till något sommarställe typ: grekland, spanien, Asien?¿ och jobba vidare?

Jag vet att många engelsmän brukar göra såhär.
Är intresserad av all info om vad folk vet, pallar inte med sverige längre. När säsongen är slut i maj nångång vill jag bara hem, slänga skidorna på soffan, äta morsans mat och sticka ner igen till massiv värme!
Jobba ihop stålar på varm ort till nästa vintersäsong.

After season
I australien e de skitlätt att få jobb!!speciellt i de lite mindre, tropiska städerna.dom älskar svenskar för att vi "jobbar så hårt" jämfört med australienarna som är ett ganska slött folkslag! ja, jag kan fortsätta berätta om du vill?!
men inte för tillfället...

After season
Zink: Tvärtom, mot vad jag hört så är Australiensare arbetsnarkomaner. Det är ganska mycket byråkrati om du ska jobba "vitt", men svenska är väldigt omtyckta... Dock inte för att vi jobbar hårt utan för att vi är "snälla" och "lojala".

Direkt från polaren i Sydney... Men som sagt, hörsägen, inte varit där själv! än...

After season
det beror helt på vart man jobbar! sidney brisbane å melbourne kan det vara så att australienarna jobbar lite hårdare men så fort du kommer till "städer" som cairns, surfers pardise och noosa så är de helt tvärtom!!
där går allt på en helt annan växel.. jag har bott där ett tag så de e inget jag hittar på...

After season
Kom tillbaks från Australien för 6 mån efter att ha jobbat på olika strö jobb i 1 halvår. det är hur lätt som helst att få jobb där nere. Skaffa ett Working visa bara så löser det sig. Då får du jobba 3 månader, som längst, hos varje enskild arbetsgivare och totalt stanna i landet i 12 mån. Svenskar är i min mening vädigt populära i Australien och australiensare är allt annat än arbetsnarkomaner. Jag menar i vilket annat land kan du gå på lunch och strunta i att gå tillbaka för dagen och istället sitta och dricka bärs, om du jobbar som säljare på börsen? Bara i australien där allt och alla är easy going.

Tillbaka
Topp