Åka baklänges?

• Trådstartare Trådstartare Bipoe
  • Start datum Start datum
B

Bipoe

Guest
Åka baklänges?
Åker telemark. Han i år försökt mig på att åka baklänges. Gick inget vidare.

Är det någon som vet hur sjutton man åker baklänges på telemark? går det över huvudtaget?

Åka baklänges?
Menar du att man bara ska åka å svänga med telemarks teknik?
Har sett några snitsare som har gjort det, vet inte hur men coolt är det.
Du får nog pröva dig fram. Du ska nog stå på samma sätt bara att de går baklänges!

Åka baklänges?
Sett ganska många som jibbar på telis och kör fakie landningar! sjukt coolt ät det, men jag fattar inte hyr det går till. När jag körde telis provade jag att åka bakåt men det var sjuukt svårt! =)

Åka baklänges?
Jag har kommit på att det inte är så svårt att åka telis baklänges. Det är bara hjärnan som måste programmeras om. Just nu fixar jag ungefär tre svängar i rad innan datorn pajar, det är som att köra en cykel som svänger åt fel håll :) Kör lite snabbare så är det lättare och så får alla andra det så mycket roligare...

Åka baklänges?
Men då ska man väl ha dalskidan längre bak väl? rent teoretiskt så tycker jag nästan att det borde bli så...

Åka baklänges?
Det är inte så mycket klurigare än att åka baklänges på tex snowboard. Som redan står skrivet ovan, så går det mest ut på att hjärnan ska koppla vad som händer. Det blir ju lite annorlunda viktbelastning liksom. Jag grejjar en hel del svängar, men har svårt med landningar...

Åka baklänges?
Det finns en film på telemarktips.com där de åker en del baklänges, filmen heter switch. Kolla på den, du kanske lär dig något där.

Åka baklänges?
Det tar ett tag att lära sig men som med allt annat så blir det hyffsat lätt när man lärt sig det. Dock upplerver jag att det är betydligt mycket svårare att åka när det har blivit uppåkt. Tips försök att köra när det är nypistat det blir lättare att fokusera på tekniken då, sen kan du börja köra mer avacerat. ang tekniken så kolla på bilden : http://www.stevecrazy.com/media/media_01.jpg det är grundrörelsen. Lycka till!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp