Åka bräda i Umeå?

jockhild

Ny medlem
Åka bräda i Umeå?
DÅ man snart tar studenten så börja man ju fundera på vad som ska ske härnäst. Måsste ju läsa vidare för att bli något och då vore de kul å komibnera plugg med bräda. Funderar därför på att plugga i Umeå.

Någon som vet hur åkningnen är där omkring? Skulle även finnas en snowboardklubb där uppe, hur är den?

Åka bräda i Umeå?
Om man inte vill fara så långt utanför stan så finns det inte så mkt. Inom en 10-mils radie finns det ca 4 backar Vindeln, bygdsiljum, vännäs och agnäs men de är inte så mkt att hurra för.
Själv är jag skidåkare och vet inte om det finns någon klubb men det är möjligt.

Åka bräda i Umeå?
Hej hopp jockhild!

Nå, en gammal Vännäsbo kommer här till tals...

Så här är det. Det beror på vad du vill ha för åkning. Som ovanståendes utsago förtäljer finns det ett par backar i "närheten". MEN, dessa är nog att betrakta som dags- eller kvällsåkningsalternativ. För min del så skulle jag välja Agnäs för en dag... Vindeln är liknande Agnäs, men jag väljer Agnäs alla dagar!

Däremot så finns ju Snowboardgymnasium i Vännäs, och vanligtvis betyder det en ok pipe och dylika tilltugg. (finns folk i detta forum som går på detta gymn. och är bättre insatt än mig i ämnet Middagsberget). Har också hört ngt. rykte om en monsterpipe på gång med WC-potential, men det skriver jag inte under på...

Annars om du vill ha mer och bättre så har du Hemavan/Tärnaby och Kittelfjäll på en 4-5 timmars avstånd, beroende på fordon och hastighet...

F.ö. så kan jag rekommendera Umeå; mycket trevlig stad!

GL och MVH,

M.Jinnai

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp