Åka ensam till alperna?

Kevlar

Ny medlem
Åka ensam till alperna?
Kanske postat i fel tråd :o

Öhm, kollade runt lite på resor, och insåg att det inte var farligt dyrt att åka ned till alperna för nån veckas åkning. Då universitetsstudierna i göteborg är så jäävla slappa (Varit uppe i Åre 2 veckor nu) så insåg jag att jag kan åka iväg om en vecka, eller två. Thing is, aldrig varit i alperna förut, och jag har då aldrig varit ensam på en skidort :)
Kan det funka ändå, eller tror ni man blir fett uttråkad?

Åka ensam till alperna?
Din fråga är väl egentligen "Går det att resa ensam utomlands över huvud taget?" för att du ska till just alperna o va i en alpby gör ju egentligen ingenting svårare.. inte så att man måste vara minst 3 personer för att komma igenom den franska tullen eller nåt hehe..
Så allt handlar ju bara om socialkompetens.. Är du en sån som håller hårt i dina kompisar o knappt pratar med nån annan än dem - stanna hemma.. men är du en glad typ som inte är rädd för att vara själv o kan lära känna folk så är det ju bara att tuta o köra..
Men om du nu planerar o åka ner o INTE försöka lära känna nån ändå så lär du ju bli fett uttråkad.. åka skidor själv e inte särskilt skojj.. o festa ensam e inte heller nån hit direkt..

Åka ensam till alperna?
När jag har åkt med Lion, Langley och UCPA har det alltid varit med folk som åkt ensamma. Särskilt med UCPA funkar det ju grymt, man åker ändå i grupp hela tiden. Och får grym skidåkning på köpet. Men även med de andra finns det ju olika aktiviteter som man kan vara med på om man tycker det blir för tråkigt att åka ensam hela tiden.Man brukar ju kunna lära känna lite folk på afterskin som man kan hänga med, vi brukar vara ett gäng som åker men det har hänt att vi träffat nån som åker själv som hänger med oss. Det är ju bara kul!! Klart du skall åka!

Åka ensam till alperna?
Man kan ju köra ensam men det är ju absolut inte lika roligt som åka med nån/några för då kan man göra massa saker tillsamman:D

Åka ensam till alperna?
Åk med UCPA!!! Billigaste, roligaste, bästa researrangören. Lång bussresa, men man sover på bussen (liggsäten) och maten (helpension) är fransk, dvs fantastisk. Inga problem att träffa folk, snarare svårt att inte göra det! Kontoret ligger dessutom i Gbg...

Åka ensam till alperna?
Med Lion Alpina går det alldes utmärkt! Gjorde det förra säsongen och träffade ett skönt gäng med smålänninagr jag hängde hela veckan med, så go for it säger jag bara....

Åka ensam till alperna?
skaffa en kompis som vill åka me annars plugga vidare..

Åka ensam till alperna?
Kevlar sa:
Kanske postat i fel tråd :o

Öhm, kollade runt lite på resor, och insåg att det inte var farligt dyrt att åka ned till alperna för nån veckas åkning. Då universitetsstudierna i göteborg är så jäävla slappa (Varit uppe i Åre 2 veckor nu) så insåg jag att jag kan åka iväg om en vecka, eller två. Thing is, aldrig varit i alperna förut, och jag har då aldrig varit ensam på en skidort :)
Kan det funka ändå, eller tror ni man blir fett uttråkad?
bor du fortfarande hemma eller hade du ett välbetalt sommarjobb/extraknäck?

Åka ensam till alperna?
Beror på om du åker skidor för att du är såld på själva känslan eller om du är en sådan där som mest åker för att dina polare åker och för att du gillar livsstilen.
Själv har jag inget som helst behov av att åka med andra människor (förutom säkerhetsmässiga vid offpiståkning). Det är sjukt jävla kul att åka med polare men fortfarande sjukt roligt att åka själv.

Det är alltid bättre att åka skidor än att inte göra det PUNKT.

Tillbaka
Topp