Åka för Jesus?

Åka för Jesus?
....
...
..
.

jag åker för ..... KÄRLEKEN ..... det e bäst så för alla :)

.
..
...
....

så de så.

Åka för Jesus?
zebra ski eller vadå??
Jesus kan ju inte ha mycket med ski/snowboardåkning att göra. jag tycker att Jesus är helt fel, i alla perspektiv!

Åka för Jesus?
pinn: du åker för kärleken, Jesus är kärlek.

tbnordahl: Jesus var en frälsare som räddade världen, satan är ingen frälsare för mig iaf.
Dessutom finns det inget som Jesus inte har att göra med, eftersom Gud skapade allt
och Jesus är Gud..

Men det är vad jag tror, inte vad jag säger är sanningen..

Åka för Jesus?
Men ja, om man hittar en fantastisk backe med mycket mycket brant lutning och fin snö här på jorden, man tänker att, här blir jag tvungen att åka ner, annars kommer mina två skidor aldrig att förlåta mig, och gör det.
Efter ett tag så kanske ett knä eller en rygg har gått av, tänk då(väldigt fort så du inte hinner att dö innan): Jesus, jag har kommit i en liten knipa här, kan inte du hjälpa mig? -Jovist! Be då om förlåtelse om du t.ex. har mördat eller varit allmänt elak mot någon. Om du då har menat vad du sagt får du alldeles strax åka offpist igen, fast i himmlen då förståss.
Testa detta för i helvetet är backarna nästan snölösa, värdelöst.

Åka för Jesus?
Om man skiter i säkerhetsutrustning som transciever och hjälm och sånt är sannolikheten större att man snabbare kommer till dom oändliga puderfälten i himlen. Är det det som menas med att åka för Jesus?

Åka för Jesus?
Sine: Grejen är den som Jejc så fint påtalar att jorden är ingen himmel, här finns ondska och hat, jag vet inte vad virus är att klassas som, men dom har till en viss del en nyttig uppgift, mutationer till följd av virusangrepp gör oss resistenta mot sjukdomar, men utan virus så skulle vi inte behöva det. Jag vet inte om virus är någonting ont i grunden, det är en organism som har ett anorlunda sätt att livnära sig, det gör människor sjuka, men jag tror inte viruset gör det av ondska. Det är nog människan som tolkar det som ont.
Men som Jejc säger att om det inte fanns något som vi människor uppfattar som ont på jorden så vorde det inte jorden, det vore en himmel dit människor inte fick välja att komma utan där alla var "tvingade", nu finns jorden, där det finns ondska, men där Gud finns som en räddning för dem som vill!Det var lite därför Jesus kom. Det är det som ör det fina med Gud och hilmen och det. Man är inte tvingad, utan man får själv välja om man vill ta emot Guds kärlek!

ha det underbart!

Senast ändrad:
Åka för Jesus?
hoglund: Kolla Perkas inlägg. Där är nog (förmodligen) det sanna sättet att "åka för Jesus"...

Själv gillar jag att åka "rebel-style"(? - ehm) och jag ser det närmast som en tribute till den Stora Rebellen! ... Men å andra sidan tycker jag; Den som tänker på religion när man susar i pist eller puder bör nog söka lite mer utmaning... Visserligen är skidåkning en näst intill religiös upplevelse (under bra förhållanden), men det är mest som en emotionell känsla liksom och knappast en intellektuell upplevelse...

... Finns det snö i helvetet?! Då blir jag nog fan satanist ändå ...

Åka för Jesus?
Alltså vi ska fara med konfirmationen till Björkliden. Så det blir ju lite "Åka för jesus" :P

Så ska vi typ rabbla "gud som haver barnen" när vi åker ner. Gärna baklänges så blir det ju lite fakie. Coolt!

Sen kan man ju skita i skydd och allt vad det heter, för Jesus äglar är med en och vakar!?

Åka för Jesus?
Att läsa "Fader vår" baklänges är ett mycket klassikt sätt att framkalla djävulen och andra mer eller mindre elaka demoner.

Borde det då inte vara så att om man är så fundamentaliskt kristen att man till och med åker skidor för Jesus betraktar all form av fakieåkning som satanistisk och twintipskidor i så fall är djävulens verktyg?

Åka för Jesus?
Snowbladesåkare blir nog mer att betrakta som trolösa ateister eller hedningar.

Pingstpastor Åke Gren åker antagligen monoskida, denna renaste form av skidåkning.

Åka för Jesus?
Åka för Jesus? Är de nåt skidmärke elr?

näe men seriöst, åker inte för någon eller något...Jag åker för mej själv, och för min egen skull..Är det inte så de ska vara?

enligt mej så ska man ju göra de man själv vill och inte göra de för att jesus/mamma/världen vill de

PS.Fast de är ju bara min åsikt DS.

Åka för Jesus?
stam_swe :

virus består bara av RNA, kodning som säger åt celler att verka på olika sätt. viruset kodar alltså bara för tillverkning av otrevligheter för kroppen som kroppens egna celler kodas av dom att tillverka..

snällt det, tack gode osv.

Åka för Jesus?
Sine: jo förvisso är det så, du verkar vara utbildad vid någon typ av högre läroverk, eller iaf läst biologi A..
Nej, men frågan är inte hur virus tillverkas, utan om de gör det för att jäklas? är viruset en elak kod, utsatt i världen bara för att vara elakt? Visst, viruset orsakar mycket smärta, lidande och ont, men är viruset för det per definition ont?

Åka för Jesus?
Mycket snack om att åka för en högre makt här. Det känns som att några i diskussionen är pro GUd o Jesus iallafall.

Min fråga till er är då:

Får bögar åka för jesus? känns inte så med den gångna höstens debatter mellan präster...

Kan man åka för Al Qaida samtidigt? Här pratar vi fundamentalistiska muslimer men Allah är ju den enda sanna guden....

Om man är mormon är det OK att hänga i jr-parken och kidnappa små tretton-åriga tejer, våldta dem och sen gifta sig med dom?

Och sist men inte minst. Frågan har ju redan ställts här - Vilka åker egentligen Helge Fossmo för???

Ville bara påskina att Gud och Jesus är inte alltid goda....
Tacksam för synpunkter på detta från pro-religionsfolket därute....

Och kärlek övervinner allt - både religion och internationell terrorism(som ofta går hand i hand).....

Tillbaka
Topp