Åka skidor i östra Kanada?

• Trådstartare Trådstartare klw
  • Start datum Start datum

klw

Ny medlem
Tjenare!

Jag är en skidtokig kille och har fått ett bra jobberbjudande från Toronto. Jag vet ju att den klart bästa skidåkningen i Kanada finns i västra delen (i The Rockies), men är det någon som vet om det finns något ok skidåkningsalternativ på bilavstånd från Toronto?

Tacksam för svar

Har ingen aning om skidorter i östra Kanada men det verkar som att det är populärt att flyga västerut då och då bland grapparna på TGR. Kanske inte kostar så mycket?

Hej Jarle!

Pengar kommer inte vara ett problem, däremot tiden. Vad jag förstår är det en tvåtimmarsflygning till Calgary och dessutom lång bilresa därifrån, så det lär man ju inte göra varje eller ens varannan helg (som jag vill kunna göra). Därför undrar jag hur bra skidåkning man kan nå med bil inom ett par timmar från Toronto. Är det som Åre, eller kanske bara som Sälen, eller vad skall jag förvänta mig.

Jag har personligen inte varit östra Kanada å åkt skidor men jag har en morbror som bor i Montreál å han tippsar om Quebec!(finns flera skid områden) det är väl typ som en blandning av Sälen/Åre utan sunkÅres skare å is :). Vet bara att pisterna är grymma, tror inte att offpisten är så grym.

Revelstoke har en flygplats, vet inte hur det är med trafiken på den men Kelowna har däremot en internationell flygplats och en anläggning. Vet inte hur anläggningen är men Kelowna ligger inte långt ifrån Rev :)

klw sa:
Tjenare!

Jag är en skidtokig kille och har fått ett bra jobberbjudande från Toronto. Jag vet ju att den klart bästa skidåkningen i Kanada finns i västra delen (i The Rockies), men är det någon som vet om det finns något ok skidåkningsalternativ på bilavstånd från Toronto?

Tacksam för svar
Blue Montains utanför collingwood är helt ok. inte så grymt men otroligt trevligt. som Årebyn fast större och frächare och trevliga människor

Blue Montains utanför collingwood är helt ok. inte så grymt men otroligt trevligt. som Årebyn fast större och frächare och trevliga människor

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp