åka skidor med snowboard kläder ?

edvins

Ny medlem
har några kompisar som gnäller om att man inte ska åka skidor med snowboard kläder (tex burton kläder).

tänkte bara höra vad ni här på freeride tycker om detta, att åka skidor med tex. burton kläder eller något annat märke som bara inriktar sig på snowboard ?

burton har snygga/bra kvalitets kläder oavsett om man åker skidor eller snowboard.

åker själv skidor med burton byxor och jag är hel nöjd :D

Jag har ocksså funderat på detta.. men hur äre me oakley då?.. är de ett skid märke? eller får snowboardåkarna ocksså ha de??.. det finns nog inga speciella snowboard och skid kläder... men det kan nog lätt bli så att kläd märken delas upp till olika grupper..

hur blire me snowblades då? vad har dom för kläder?

det där med snowboard/skid-kläder är bara skitsnack...
Det spelar väl ingen roll om man åker skidor med "snowboardkläder" ...!!
Men nån har fått för sig att stora pösiga kläder är de man har om man åker snowboard :S

Oakely sponsrar både skidåkare och snowboardåkare så jag antar att de inriktar sig på båda.

jeppenator sa:
Jag har ocksså funderat på detta.. men hur äre me oakley då?.. är de ett skid märke? eller får snowboardåkarna ocksså ha de??.. det finns nog inga speciella snowboard och skid kläder... men det kan nog lätt bli så att kläd märken delas upp till olika grupper..

hur blire me snowblades då? vad har dom för kläder?
som LORDI sa; oakley inriktar ju sig på både skid och snowboard åkare.
de som åker skiboards/snowblades, varför ska de åka med kläder ?

Senast ändrad:
nej, skidåkare ska inte åka runt i burton/gravis/westbeach osv.

...eftersom de kläderna är anpassade för snowboardåkning. de e typ som att springa runt i tenniskläder när man kickar fotboll.

de som åker snowblades ska ha de fulaste som finns, eller inget alls...fiifaen vad jag hatar dom

Evelineh sa:

...eftersom de kläderna är anpassade för snowboardåkning. de e typ som att springa runt i tenniskläder när man kickar fotboll.
dummaste jag hört. varför skulle snowboardmärkeskläder vara mer anpassade till bräda? samma sorts kläder, ba andra märken. jäla wannabe

Tack andreas-n, själv åker jag både skidor och bräda, blev riktigt rädd att jag skulle behöva byta kläder hela tiden annars kanske jag inte får den respekt jag förtjänar av fjortisar i backen!!!
Snö som snö, va f-n é de mé folk...

Håller med dig andreas-n, många "snowboardmärken" gör ofta cleanare kläder än de traditionella "skidkläderna". Och det där med Oakley så sponsrar de ju båda snowboard och skidåkare. Burton börjar säkert snart sponsra skidåkare med kläder också eftersom deras märken Anon och RED redan sponsrar skidåkare.

Man väljer kläder efter eget tycke, inte vad andra säger att man ska göra!

Evelineh sa:

Hur tänker du människa? (kanske inte alls...?)
Av ditt utomordentliga exempel att döma är du alltså av den åsikt att det vore helt galet fel att springa runt och spela fotboll i shorts och t-shirt eller linne av något väl fungerande funktionsmaterial.

Nej, Hej och hå! Hur kan man ens mena att det skulle vara nåt fel med att exempelvis åka skidor i burtonkläder eller liknande (troligtvis rör det sig då jibbing eftersom jag tvivlar på att pisträcers skulle komma på tanken).

Det är ju bara bullochbillshit. Klart man kan åka skidor i snowboardkläder!
Man åker ju i det man tycker är snyggt, och inte efter villken kategori kläderna kommer från....

Och Evelineh, jag förstår dig men tänk ett snäpp längre, Snowboard utvecklade kläder fungerar lika bra för skidåkning, principen är den samma, förutom att brädåkaren åker sidles. Och tror knappast att det finns någon specialutvecklad jacka för sidledesåkning.

Btw spelade jag alla mina juniorligor i fotboll med tennisshorts!

Evelineh sa:

"de e typ som att springa runt i tenniskläder när man kickar fotboll." nej, verkligen inte. bräd & skidåkare åker på samma ställen, och ofta tillsammans. varför får de inte ha samma märken på sina kläder? du e typ klädrasist. mupp

Evelineh sa:

Asså är du störd eller? Herregud asså. Kommer du från Lidingö eller? Guuud så dum du är, det finns ju absolut ingen som jag känner som skulle mobba mej bara för att jag har Burton kläder eller något annat märke liksom. Guuud, vad du är svensk och stel! Man får faktiskt ha vilka kläder man vill, herreguuud!

Evelineh sa:

Nähä, jag som är skidåkare och sponsrad av Westbeach då? Antar att jag får lägga ner och skaffa en bräda då...

Men sanningen är att det finns två två olika anledningar till att vissa kläder funkar bättre för skidåkning: 1.) Skydd mot stålkanterna på innersidan av byxorna 2.) Ventilationen kan vara placerad/vinklad för att passa en framåtriktad åkning istället för en sidledes förflyttning. I övrigt är det ingen skillnad.

äHHH det spelar ingen roll om man har burton kläder å åkerskidor eller om man åker snowboard å kör med en salomonjacka eller nåt liknande.
Måste erkänna att jag håller med "UTTER" det stämmer.
Evelineh, din motivering sket sig rejält där!!!

Evelineh sa:

Jag tycker lite synd om dig som får så mycket skit för dina åsikter.
Men hellt allvarligt, jag åker ca 120 dagar om året, åker bräda, skidor och telemark. Ska jag då ha tre helt olika uppsättningar kläder?
Ta ingen skit!
Hanna

hejsan alla kära freeriders.
nu är det så här att ni har nog tagit mig lite för seriöst. alldeles för seriöst.

kan man få ha lite kul?
ironi mina vänner

den som säger att man inte kan åka skidor i burtonkläder borde torteras och skjutas! vilket bullshiiaaat! jag har två par burton ronin och det går utmärkt! stereotypes blows! peace

börton stavas det eller..?som alla vet är snowboardkläder tex börton ganska stora till storleken och jag är dvärg.
dvärg+stora kläder= tygskynke wanabee indian teepee,det kan ju dom flesta här räkna ut.
så jag kör med skidkläder som är lite mindre i storleken(jag är inte rasistisk eller försöker att kränka någon på något sätt när jag utalar mig om storleken på kläderna eller något annat i denna text)då ser jag ut som en liten fotboll eller en hamster.det här kan min 2årige son noname bekräfta.som sagt så tycker jag att det är bra att skidåkare åker med snowboard märken tex börton(osäker på stavningen).

Tillbaka
Topp