åka skidor med snowboard kläder ?

Hanna_S sa:
Evelineh sa:
nej, skidåkare ska inte åka runt i burton/gravis/westbeach osv.

...eftersom de kläderna är anpassade för snowboardåkning. de e typ som att springa runt i tenniskläder när man kickar fotboll.
Jag tycker lite synd om dig som får så mycket skit för dina åsikter.
Men hellt allvarligt, jag åker ca 120 dagar om året, åker bräda, skidor och telemark. Ska jag då ha tre helt olika uppsättningar kläder?
Ta ingen skit!
Hanna
Tja! alla...
Visst får man ha snowboard kläder när man åker skidor...Men jag tror Evelineh har en poäng...(men nu vet man ju liksom inte riktigt om hon/han var seriös)...Skidåkare behöver enligt vad jag tror smidigare kläder och rörligare kläder m.m. för att kunna göra t.ex en mute eller tailgrab...om man tar tenniskläder t.ex. de kläderna är mer luftigare än vanliga t-shirtar....så jag tror att hon/han har en poäng.

men igentiligen!.. vad spelar det för roll.. finns det nåt klädmärke som bara inriktar sej på snowboard?? isåfal borde de väl stå typ: "only use when snowboarding" eller nått på dom?? det finns absoulut inga kläder som endast ska vara anpassade för snowboard eller skidor!!!!

hoppas alla förstår!

jag tycker inte det spelar nån roll. brädåkare e typ dom enda som bryr sig. träffa en brädåkare som tyckte min polare var skitkonstig för att han körde med frontlinebandana under hjälmen. sånt e ba töntigt. man har på sig sånt som e snyggt ba helt enkelt.

vilken hejdundrande klassiker att skylla på ironi när man märker att man blir ihjältrampad av ett gäng elefanter..äsch vafan, skriv vad ni vill och skyll sen på att ni var ironiska så slipper ni skämmas! det tänker då iaf jag göra!
att läsa mellan raderna klarar väll varende förstaklassare! eller?

Jäävlar vad ironisk jag var, ta inte åt dig!

VEM FAN BRYR SIG! jävla märkesfixering de är som om en snowboardåkare inte skulle kunna bränna runt i den där snubbens okleyställ.. skidor är precis som snowboard bara åt andra hållet. burton tryckte i vart fall år 2006 marknadens snyggaste kläder, vem bryr sig då om de är snowboard eller inte... va säger ni om att jon kör för JL då som är stans största modemärke de kanske man inte får ha om man är skidåkare iom att rikemansbarnen har de ...
jag säger bara dra inte upp byxorna dra ner jackan!

Noname2 sa:
börton stavas det eller..?som alla vet är snowboardkläder tex börton ganska stora till storleken och jag är dvärg.
dvärg+stora kläder= tygskynke wanabee indian teepee,det kan ju dom flesta här räkna ut.
så jag kör med skidkläder som är lite mindre i storleken(jag är inte rasistisk eller försöker att kränka någon på något sätt när jag utalar mig om storleken på kläderna eller något annat i denna text)då ser jag ut som en liten fotboll eller en hamster.det här kan min 2årige son noname bekräfta.som sagt så tycker jag att det är bra att skidåkare åker med snowboard märken tex börton(osäker på stavningen).
wtf? va pratar du om??

RixxE sa:
Noname2 sa:
börton stavas det eller..?som alla vet är snowboardkläder tex börton ganska stora till storleken och jag är dvärg.
dvärg+stora kläder= tygskynke wanabee indian teepee,det kan ju dom flesta här räkna ut.
så jag kör med skidkläder som är lite mindre i storleken(jag är inte rasistisk eller försöker att kränka någon på något sätt när jag utalar mig om storleken på kläderna eller något annat i denna text)då ser jag ut som en liten fotboll eller en hamster.det här kan min 2årige son noname bekräfta.som sagt så tycker jag att det är bra att skidåkare åker med snowboard märken tex börton(osäker på stavningen).
wtf? va pratar du om??
jo han pratar om att han ser ut som en liten hamster när han har skidkläder på sig. Men när han har på sig börton kläder ser han ut som en indian teepee.Vad är bäst?jo hamster klädnaden skulle ja tro.För vem vill åka om kring i ett tält?(jag är inte rasistisk eller försöker att kränka någon på något sätt när jag utalar mig om storleken på kläderna eller något annat i denna text)

asså jag få be om uräkt för mina ouppfostrade söner (Noname & Noname2) men köp Nishiki rule för fan, då kan man bli lika bra på att hoppa studsmatta som "maan twintip"

(jag är inte rasistisk eller försöker att kränka någon på något sätt när jag utalar mig om storleken på maan twintip eller något annat i denna text)

orka änns bry sig om vad folk har för kläder, så länge dom är nöjda själva och inte är nakna är det lugnt för min del. skulle man inte helt enkelt bara kunna kalla det snökläder, eller snowkläder om det ska va på svengelska, same same but diferent my friends.

Alltså vad gör du och dina kompisar i backen egentligen, åker ni skidor eller jämför kläder? Orka klä upp sig, haha. Jag tycker det är grymt med såna som kommer med värsta slitna 80-tals skidorna och vanliga kläder och åker som dom aldrig gjort annat än åkt skidor. Raka skidor är ju t.o.m mycket svårare att åka på än "timglas"

Vad få människor här verkar tänka på är om det finns skillnader i användandet och slitaget på skidkläder vs snowboardkläder. Om vi tar ett exempel så på ett par bra skidbyxor så är insidan vid fötterna förstärkta då stålkanterna har en tendens att skära sönder byxan där annars. Detta har aldrig snowboard byxor då problemet inte existerar när man åker bräda. Det finns andra småsaker som man kan säga också. Jag kör själv med burtonbrallor och har alltid gjort det då jag helt enkelt tycker de har grym kvalite. Men just insidan på brallorna är en svaghet. Så allt handlar inte bara om vliket märke det är.

Rip Curl sponsrar Rip Curl heli challenge som var en extremtävling med skidåkare om jag inte minns fel.....

Blackriverpaint: oops, tar mig friheten att dela ut lite bakläxa till dig... se tidigare inlägg i tråden:
Utter sa:
Men sanningen är att det finns två två olika anledningar till att vissa kläder funkar bättre för skidåkning: 1.) Skydd mot stålkanterna på innersidan av byxorna 2.) Ventilationen kan vara placerad/vinklad för att passa en framåtriktad åkning istället för en sidledes förflyttning. I övrigt är det ingen skillnad.
man kan som inte låta bli att lägga sig i ibland...!

Senast ändrad:
Alla har väl åsikter om vad som är rätt och fel. Det är väl bara att följa sina egna värderingar om man kan stå för dem =)

Tillbaka
Topp