Åka Skidor

Telislinkan

Medlem
Åka Skidor
Hej!
Såg i hyllorna att det var ett nytt nummer av Åka Skidor. Kul tänkte jag, som har slutat att prenumerera, att köpa ett lösnummer, eftersom det var ett Jubileumsnummer.
Plötsligt slog det mig som i ett deja vu varför jag hade slutat att prenumerera. Samma gamla skåpmat år ut och år in.
Inget nytänk över huvudtaget de senaste åren vilket tydligt märktes, lokal fokusering på Åre, kanske skulle döpa om tidningen till "Åre Skidor" eller göra den som en gratisbilaga till Åremagasinet som har lyckats betydligt mer.

Vad är det för redaktion som sitter där uppe? De nyheter som skrivs är redan gamla. Plagiat av artiklar från detta forum och från Powder samt Skiing. Himla tråkigt att det sitter ett gäng och lajjar lokal lekstuga, istället för att fokusera.
Det skulle finnas hur mycket som helst att skriva, men vevar man tillbaka så är det bara återkommande reportage enligt en lagd publiceringsplan som inte är uppdaterad för fem öre.

Det är bara så synd, att kvaliten inte finns där. Förutsättningarna finns!!

Så det kommer nog ta några år innan jag köper nästa nummer av tidningen igen.
Tyvärr så är det ett fenomen som inte bara gäller ÅS. Kolla på Utemagasinet, samma sak där. Tält test, skalplaggstest, bästa skridskosakerna, känns det igen???

Nä, satsa istället på mer nytänk, slå ihop ÅS och Utemagasinet och kombinera både nytt och gammalt, då skulle tidningen säkert få en uppryckning!

Tack för mig!

Telislinkan

Åka Skidor
Mitt tips på tidningar är "friflyt" norskt. tar ett nummer och vänja sig med norskan annars inga problem. Den är precis vad du saknar i åka skidor. Du och alla andra köp ett lössnummer först och innan ni börjar pren. annars är det ca. 50kr extra på ett år att få den till sverige.

Snödjup

Tillbaka
Topp