Åkare SÖKES för SledDogs Teamet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DogTown

Ny medlem
Jag är en kille på 25år och ska under nästa sesong lansera SledDogs i Sverige!
Ska även åka till endel andra länder och göra PR jobb.
Ska även försöka få till att komma med i Extream Games, så ska starta ett eget Team i Sverige (Stockholm), och söker därför personer både killar och tjejer som vill lära sig något helt nytt!
Laget jag ska starta kommer att heta DogSoldiers, och ha hemma bana i Flottsbro backen i huddinge om allt går som det ska!
Ni kan höra av er på min sida och skriv gärna privat så jag får alla svar på samma plats.
Och det spelar ingen roll om ni åkt mycket eller aldrig åkt något tidigare förut.
Bara ni inte är rädda av er och inte ger upp i första taget!
Och tänk på att det ni ska åka på är en skida på 32cm och det kan gå fel om man inte är konsentrerad hela tiden.
Hör av er om det är intressant.

Mvh Richard //DogTown//

Snälla har ni inget positivt att skriva skriv inte alls.
För har redan nu fått in flera intresserade!

Senast ändrad:
Låter spännande.

Men det är en sak jag inte fattar. Är skidan 32cm lång eller 32 centimeter bred?

hahahhaha fan va gayyyy

fan vad besviken jag blev, trodde det var frågan om någon trevlig hundspann teambuilding eller liknande.
fail

Det är rätt så bra flyt i pudret med dom där va?

vem hittade på sporten? jag har inte sätt det så mycke och bara sätt det i flottsbro och det var antagligen du och nån annan...

Man kör väl första april skämt den första april? kan fan inte vara fo real!

Så latterlig! Detter jo ikke engang nytt!
For de som er gammle nok til å huske Ol på Lillehammer i 1994 vil kanskje huske at det var masse små maskotter på åpnings og avsluttnings sermonien som skled rundt på sleddogs i landingen på hoppbakkene der oppe. Etter dette ble det lansert og det slo ikke ann!!

Enten så er dette bare tull eller så henger DogTown 15 år etter...
Tror jeg med hånden på hjertet kan si at dette aldri blir noen stor hitt de de har prøvd å lansere dette både i skandianvia og europa tidligere uten hell!!!!

Dropp det før du bruker opp alle sparepengene dine på noe dumt!

DogTown sa:
Pizzaaugust sa:
Seriöst du har sakt ditt!
Nej det är inget skämt!
ja de har jag men jag är så förbluffad och i chock, liksom blades kom, och gick, och blev de töntigaste man kan åka seriöst. sen kommer ett par pjäxor med glidyta, de e ju sjukt! jag ska med glädje följa utvecklingen, jag sj jobbar på ett par 10 cm långa skidor,

Pizzaaugust sa:
DogTown sa:
Pizzaaugust sa:
Seriöst du har sakt ditt!
Nej det är inget skämt!
ja de har jag men jag är så förbluffad och i chock, liksom blades kom, och gick, och blev de töntigaste man kan åka seriöst. sen kommer ett par pjäxor med glidyta, de e ju sjukt! jag ska med glädje följa utvecklingen, jag sj jobbar på ett par 10 cm långa skidor,
Ja du, hur kan det röra dig ryggen att jag ska lansera detta?
Jag menar jag har åkt detta i 10år och ÄLSKAR det.
Har ett antal vänner som har testat och ska börja åka och detta bara växer.
Testa det själv innan du börjar kritisera!
För det går inte att jämföra med Snowblades utan är som att åka skridskor i backen.
Och trevligt att du ska göra en 10cm lång skida, Lova att jag får vara första efter dig som får testa!

Ole-Kr sa:
Så latterlig! Detter jo ikke engang nytt!
For de som er gammle nok til å huske Ol på Lillehammer i 1994 vil kanskje huske at det var masse små maskotter på åpnings og avsluttnings sermonien som skled rundt på sleddogs i landingen på hoppbakkene der oppe. Etter dette ble det lansert og det slo ikke ann!!

Enten så er dette bare tull eller så henger DogTown 15 år etter...
Tror jeg med hånden på hjertet kan si at dette aldri blir noen stor hitt de de har prøvd å lansere dette både i skandianvia og europa tidligere uten hell!!!!

Dropp det før du bruker opp alle sparepengene dine på noe dumt!
Ja du bra att du är påläst lite grann!
Den infon kan alla få tag i på våran hemsida och vi försöker inte under några omständigheter dölja några fakta!
Och ja dom var med i Ol i Lillehammer och det var endast en Prototyp av Sleddogsen!
Och det var inte många som förstog vad det var dom åkte på den dagen94.
Och som jag ser det har inte du alla fakta om varför det inte gick bra vid tidigare lansering!
För efterfrågan var ENORM!
Men tack för dina omtänksamma ord men jag vet vad jag gett mig in på!
Mvh DogTown.

Det er nå dine ord...det var på markedet i norge en periode på slutten av 90 tallet hvor de reiste rundt og prmoterte det flere uthyrninger haddet det og folk prøvde det,men ble ingen slager av den grunn...Min kusin var på tur i frankrike 3 måneder hvor de hadde med seg flere par sleddogs for å promotere og vise fram der nede. Heller ingen slager der. De som drev med det i norge gikk stort ut,men fallt også fort igjennom. Feltet for dette blir allt for snevert om du sammenligner med jibbing og snowboard i dagens marked. At du har det kul på dine sleddogs tviler jeg ikke på,men at dette blir noen hitt kan du nok se langt etter. De har en snevert bruksområde og det folk vil ha i dag er ski og snowboard for park eller pudder kjøring og ingen av disse feltene dekker snowblades spes bra....

Ja det var som sakt på 90 talet och har aldrig trott att detta kommer bli som snowboard eller något annat.
För för mig så får det finnas hur mycket skidåkare eller snowboard åkare det vill.
För jag tycker det är roligt med skidor och snowboard jag med men det går inte att jämföra!
Och visst att folk vill åka offpist och och puder.
Det vill jag med men då tar jag min Bräda och åker, men 98% åker jag Sleddogs för det är en annan känsla!
Men redan nu har jag fått in tre från Sthlms trakten som vill börja träna SledDogs nästa sesong.
Och som sakt det som hände för 10år sedan kan man inte se efter idag!
Och man lär sig av sina misstag!
Se framåt och skit i det som varit för för man kan inte ändra det.
Och ja all info har jag så tack igen!
Och om du vet allt om det så vet du varför det gick som det gick och det var inte pga att det inte fans kunder!
För tror du det så ska du ta reda på fakta!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp