Åker mycket pist är det värt twintip?

Dm_lotuz

Ny medlem
Jag ska försöka köpa ett par skidor nu när utförsäljningarna börjar. Men har en fråga, jag åker inte så jätte mycket skidor, nån vecka om året. Jag åker mycket mycket pist men gillar även offpist åker å jibbar lite. är det värt att köpa ett par twintip istället för carving efter som jag åker så pass mycket pist 80% kankse.. Funderingar? har funderat på ett par Public enemy bra pistskida?

om du bara åker en vecka om året så vette fan om det är värt att investera ett par tusen i ett par skidor.

nej det håller jag med om antzz, men vill han slänga pengarna på det så ska han klart göra det med :) och jag åker själv en hel del pist med mina tt och har inga alls problem med det. och då gillar jag att åka störst mest och fortast om du förstår vad jag menar. så jag tycker absolut att du ska köpa ett par tt. vet dock inte hur ett par public enemy är i pisten tyvärr.

Är det någon som mäter ungefär min längd och min vikt.. vad har ni får längd på era Public enemy? vad rekomenderas är n00b på området..

köp völkl karma 185cm de är bra i pist också, annars kan du se på reviews på nätet

ett litet tips, köp hellre ett par pjäxor, eftersom det är mer individuellt än skidor. så kan du testa dig fram på skidfronten lite mera. å köpa skidor om ett tag. men om du nu redan har pjäxor så hjälper ju inte det ngt=) annars kan du satsa på ett par beggade madtrix från 2003 och framåt. funkar asbra i pist. lycka till iaf.

Tillbaka
Topp