Akut behov av bonde.

Mr_Micke

Ny medlem
Akut behov av bonde.
Tjenare jag och min tjej ska åka upp till Åre den 5feb. För att börja jobba säsongen 07. Men vi har ett stort problem att vi behöver bostad, gärna nära Åre by. Så har du några idéer eller förslag får du gärna ringa mig på: 0705-83 81 68

Mvh. Micke

Akut behov av bonde.
Vad ska du då med en bonde till? :?

Skämt å sido, att hitta boende där uppe för resten av säsongen kan vara lite av.. tja, allt från skitsvårt till helt omöjligt.
Men lycka till, ta med ett tält. :)

Akut behov av bonde.
nått du borde tänkt på lite tidigare kanske?? hehe...men nu ska vi inte vara sådana som retas ;)
Men kolla med dom du skall jobba åt,även fast dom kanske inte har säsongsboende att erbjuda så är dom ju ändå på plats och kanske vet av nån som har ett rum eller så över.
Lycka till

Akut behov av bonde.
Har ni anmält er till nästa säsong av "Bonde söker fru" om ni nu behöver en ? ;)

men allvarligt, har ni kollat med arbetsgivaren? står ni i åres bostadskö sen ett antal år? om villkoret var bostad ordnas själv så blir det mycket svårt.... speciellt med tanke på VM i februari och sportlovsveckorna därefter... så att övertala nån privat stugägare att hyra ut till er med månadshyra istället för veckohyra blir MYCKET svårt.

Akut behov av bonde.
Jag rekomenderar att leta i Småland!

Duktiga arbetsvilliga bönder och betydligt trevligare än dem i Skåne eller norra sverige! Finns även en del flitiga bönder på södra Gotland men dom verkar svårare att lura in till fastlandet. Vill dock varna för att ni kan vara ute i senaste laget eftersom de flesta bönder av kvalitét har varit uppbokade sedan början av november. Kom också ihåg att kärlen släpper i början eller mitten av mars och då kan det ju bli svårt att få dem att inte åka hem och börja med plogandet!

Lycka till med sökandet!

Kärlek
Jeffa

Akut behov av bonde.
Tjena Mr Micke!

jag har ett boende i marmite huset, centralt som sjutton! Ni kommer få ett eget rum men som gengälld ska din flickvän sova i mitt rum, cirkus 6/7 delar av veckan! Jag är en ganska tystlåten och anonym man, men väldigt trevlig! jobbar inom grillnäringen i byn.

Senast ändrad:
Akut behov av bonde.
har hört att svenska kyrkan i hålland (inte holland) har rum att hyra ut för ett humant pris. mycket centralt och riktigt kul folk säger en initierad källa.

Tillbaka
Topp